Sparvöga

Alla inlägg den 31 mars 2008

Av Viveca - 31 mars 2008 23:28

Nu har jag varit hos veterinären med marsvinet Jonny. Det är förmodligen en infektion i halsen någonstans. Det gick inte att se men otoskopet luktade väldigt illa efter det varit i halsen. De två små knölar jag känt till hö under käken är förmodligen svullna lymfkörtlar. Nu blir det antibiotika 2 ggr dag och Proviva Nypon:) för den lille magre krabaten. Hoppas han inte blir dålig i magen nu bara. Det var skönt att det inte var värre i alla fall.

Av Viveca - 31 mars 2008 12:46

Nu hamnade jag visst framför datorn igen. Jag skulle ju städa. Det ser ut som ett bombnedslag här. Önskar vi hade bättre pli på barnen. De är sex stycken och skulle alla göra en del var eller åtminstone ta hand om sin egen skit så skulle städningen gå undan. Inte ens nittonåringen kan ta bort efter sig. "Vad blir det för mat?" är en stående replik. Igår skulle han laga maten, men då satte han sig framför tv´n och min sambo lagade mat eftersom han var hungrig. Vad lärde sig nittonåringen av detta? Jo, att om man drar på saker så blir de gjorda ändå. Imorgon åker han till Italien. Innan han åker ska han städa sitt rum. Han har tagit ut lite skräp, men jag har inte hört dammsugaren ännu och nu gick han ut i garaget. Ibland vill jag rymma till ett lyxhotell en vecka med en god bok och när jag kommer hem ska det vara städat!


Nej, får skaka av mig den värsta irritationen innan Ebba kommer hem från skolan annars får väl hon allt. Hon har varit hos pappa i helgen, så jag hoppas vi kan börja veckan med att vara vänner! Visst är det underbart med barn i förpuberteten och i tonåren? ;)

Nu får jag ta tag i städningen igen. Den lär ju inte bli gjord även om jag drar på den.

Av Viveca - 31 mars 2008 10:31

Vårt ena marsvin Jonny blir smalare och smalare. Jag har observerat honom i helgen. Han tigger och vill äta, men verkar inte få i sig så mycket. Han är ganska pigg när han är vaken, men sover mer än vanligt. Han låter lite konstigt när han piper. Ikväll ska vi till veterinären. Han har kanske någon förträngning i halsen eller liknande. Detta är baksidan med många djur. Det är jobbigt när de blir sjuka och det brukar bli dyrt också.


Det var bra att vi fick en kvällstid i alla fall. Jag hinner väl lite städning och hinner även en sväng till Vilda innan.

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Skapa flashcards