Sparvöga

Alla inlägg den 22 april 2008

Av Viveca - 22 april 2008 12:09

Idag har jag varit på vårdcentralen. En vagel i ögat eller snarare en varböld, jätteäckligt och ont gör det. När jag ändå var där passade jag på att få påfyllning av stelkrampsvaccin. Jag har bara grundvaccinationen tidigare, sista sprutan fick jag på mellanstadiet. I lördags bet Vilda mig i fingret, vilket  var mitt eget fel då jag lät henne slicka och suga på mina fingrar när hon fick lite havre som belöning när hon stannat och ryggat på kommando. Det gjorde väldigt ont och blödde en hel del.


Igår var det möte på jobbet angående våra löner. Inte mycket nytt eftersom förhandlingarna mellan Vårdförbundet och arbetsgivaren ej är klara ännu. Bra att vi sjuksköterskor står på oss för en gångs skull. Att vi blir samhällsfarliga när vi strejkar visar väl på hur oumbärliga vi är i samhället, eller? Har tidigare tyckt att Vårdförbundet varit väldigt mesigt som fackförbund. Det har mest talats om titlar, forskning och anseende. Jag gick ur facket pga försämrad ekonomi i samband med min skilsmässa för några år sedan, bara det visar väl att lönen är så låg att man inte klarar sig på den. Jag gick med igen för ett tag sedan då min nuvarande arbetsgivare kändes mer opålitlig och jag behövde då en trygghet att kunna använda facket vid behov. Nu är jag faktiskt nöjd som medlem och även om stridsåtgärderna inte ger så mycket i plånboken i slutändan, så har facket äntligen tagit ställning!

Jag hoppas att detta kan leda till att vi som grupp lär oss att stå upp för våra rättigheter och inte fortsätter att vända ut och in på oss själva, vilket vi alltid gör för patienternas skull, men som högst belönas med en klapp på axeln från arbetsgivaren. På manligt dominerade arbetsplatser skulle detta aldrig vara möjligt. Stå på er!

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Skapa flashcards