Sparvöga

Alla inlägg den 19 juni 2008

Av Viveca - 19 juni 2008 14:18

Som jag skrivit tidigare så fungerar vi bättre ihop nu, jag och Vilda. Vi har provat lite träning löst i hagen. Hon klarar halter, framdelsvändningar(ej helt perfekt ännu dvs inte ett helt varv), ryggning. Alice prövade även att driva henne bakifrån (typ tömkörning utan tömmar) med efterföljande halt, vilket hon förstod perfekt.


Hon får nu godis som belöning igen, vilket nu fungerar bra. Hon anstränger sig mer och har förstått att hon måste prestera något först, alltså väntar hon på mitt kommando. Hon tar godiset fint ur handen och nafsar inte.


Nu är det nog dags att pröva longering igen, både löst och i lina. Sedan har jag tänkt att börja med lite böjningar samt lära henne trampa under sig med bakbenen och lyfta hovarna från marken på kommando, så kan hon så småningom lära sig piaff(hoppas jag).

Men detta ligger kanske långt fram ännu, dcok verkar det som hon tycker det är roligare och roligare att lära sig, vilket gör henne mer uppmärksam och koncentrerad.


Hennes vargtänder ska dras snart, viket jag tycker verkar lite jobbigt. Då är det dags att börja med bett strax. Det finns dock så mycket man kan göra bettlöst (det mesta) så det känns inte så bråttom. Inför inkörningen är det dock bra om jag hunnit tömköra henne med bett några gånger före.

Av Viveca - 19 juni 2008 12:09

Titta och njut! Hästen (en Knabstruper hingst) är blind. Ekipaget utstrålar kärlek och tillit. Akademisk ridkonst på hög nivå. Det är så här det ska vara:)

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Skapa flashcards