Sparvöga

Alla inlägg den 2 mars 2009

Av Viveca - 2 mars 2009 11:48

Nu snöar det igen. M är väl överlycklig när det "vita guldet" singlar ner över alla vägar som måste plogas. Jag är för min del färdig med vintern. Vill ha vår nu. Vill gå ut med Vilda på ohala vägar.Kanske är det inte så halt idag, får kolla läget när jag åkder till stallet.


Vad har annars hänt här?

Jo, E har kommit in på ridskolan och tycker det är jätteroligt. Hon har börjat i en nybörjargrupp, vilket är bra. Hon får då lära sig grunderna av en lärare istället för en tjatig morsa. Hon är äldst och störst i gruppen, vilket hon kanske tycker är lite pinsamt. Hon lär sig dock fort och kan nog ganska snart börja i en svårare grupp. Det är kul att kunna dela ett intresse med henne och om hon fortsatt är intresserad så kan hon börja rida Vilda när tiden är inne.


Imorgon SKA jag boka tid för dragning av Vildas vargtänder (usch). Själv har jag ingen tandläkarfobi, men det känns faktiskt lite obehagligt att behöva dra tänderna på hästen. Men ska vi kunna börja med bett så är det nödvändigt. Själv hade jag gott kunnat tänka mig att rida med grimma istället, men det är bra att kunna rida "normalt" också.

Ha en bra dag och håll tummarna för att det blir vår snart!

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Skapa flashcards