Sparvöga

Alla inlägg den 2 april 2009

Av Viveca - 2 april 2009 08:41

Marsvinet Conny har slutat äta. Dåliga tänder? Infektion? Jag har matat honom med vatten, Proviva nypon och majsvälling. Fick tid hos veterinären kl. 10,45. Det är precis ett år sedan hans bror Jonny blev sjuk och sedan dog.


Sedan ska jag till stallet och ge hästarna lunchhö, mocka, ev. rida och träna lastning.


Igår kväll provade vi att lasta Vilda i transporten. Hon var en mycket misstänksam liten dam. De två gånger vi har lastat henne förut så har hon flyttat, och hon trivs så bra nu så flytta vill hon nog verkligen inte. De gångerna har det bara varit att gå på och stänga luckan. Igår var det inte lika självklart, men vi drog nytta av hennes nyfikenhet.


Med en del lock och pock gick hon på och av och på och av. Vi hade hängt upp ett hönät längst fram i transporten för att locka henne. Smart som hon var kom hon på att om hon gick runt transporten och stack in hvuvudet i frontluckan så kom hon åt höet utan att gå in i transporten:). Hon var väldigt intresserad av transporten och bilen. Vi gick runt med henne så att hon fick undersöka ekipaget ordentligt.


Det blev alltså lite lastträning igår, men vi ska öva mer idag. KL. 20.30 har vi tid hos hästtandläkaren och då hoppas jag att hon är lastad och klar. Det är inte utan att jag är lite nervös för hur det ska gå både med lastning och tandläkarbesök. Det gäller att inte visa nervositeten bara, inte lätt.


Här hemma ser det ut som en svinstia. Det har varit för mycket med djuren nu, så all tid och kraft har gått åt till dem. Jag känner mig allt annat än utvilad, men vila får man göra när man dör:) Nu ska jag mata marsvinet och få in en disk och lite tvätt i maskinerna, alltid något.

Ha det gott alla!


Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Skapa flashcards