Sparvöga

Alla inlägg den 3 juni 2009

Av Viveca - 3 juni 2009 22:28

Jag har inte glömt er, vinnarna i tävlingen. Har bara lite mycket att göra nu och mycket att tänka på. Priserna har jag glömt på jobbet, men ska hämta dem på söndag. Håll ut!


Idag har jag anmält E till kör- och ridläger samt mig själv och Vilda till inkörningskursen som blir i slutet på juli istället för i slutet på juni. Delkurs 2 blir tyvärr i slutet av augusti en helg när jag jobbar, får se om det går att byta med någon. Det blir en riktig hästsommar!


Denna vecka har varit hektisk så det har inte blivit så mycket tränat, men imorgon tänkte jag ta ett tag med den lilla igen. Får se om det blir ridning, tömkörning, "skrammelträning" eller något annat. Något jag har lärt mig är att inte planera för noga utan istället känna av vad som funkar bäst när man är på plats, för att vi båda ska få ut så mycket som möjligt av träningen.


Nu finns det ju många möjligheter till variation eftersom hon börjat lära sig mer och mer. Ofta jobbar vi med något inarbetat och lägger sedan till något nytt när vi kommit igång. Många gånger har jag med mig en hel del utrustning och hjälpmedel till paddocken, trots det blir det bara markträning löst ibland, eftersom det kanske är det som fungerar bäst den dagen. En planerad uteritt eller promenad kan istället bli träning i paddocken och vice versa. Det ska vara roligt att lära och kraven skall vara uppnåeliga (eller hur det nu stavas). De gånger jag kunnat känna av precis vad som fungerar för dagen är de gånger jag åkt hem från stallet med en lyckokänsla i hela kroppen. Detta händer allt oftare, eftersom jag blir bättre på att känna av, använda mitt kroppsspråk och Vilda blir bättre på att förstå mig.


Att aldrig se umgänget med hästen som en kamp där någon ska vinna är en grundinställning som jag nu anammat och som gör att vi tillsammans vinner varje gång!

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards