Sparvöga

Alla inlägg den 4 juni 2009

Av Viveca - 4 juni 2009 17:53

Vilda har kliat sig så hon är alldeles randig på baken. Jäkla insekter! Hon blev väldigt irriterad och hötte med ena bakhoven när jag borstade henne baktill. Lånade lite Probolja. Det gjorde susen när hon kliat sig vid svansroten förra veckan. Hon tyckte det var riktigt skönt när jag lade på oljan. Jag gned även in henne med lite insektsmedel. Nu har jag beställt ett paket med shampoo, olja och "deo", så jag slipper låna. Förra året hade hon inga större besvär, så kanske har värmen gjort att stick- o bitinsekterna har förökat sig ovanligt fort?


Hoppas att hon inte blivit känslig för betten bara, men hon verkar inte ha eksem. Det blir spännande att prova shampoot:S. Jag har ju aldrig badat henne. Samtidigt är det vanskligt att tvätta bort det naturliga skyddet, så det kanske inte blir något bad? Det beror på hur det hela utvecklar sig.


Prövade att rida med barbackagjorden idag. Det funkade ganska bra, men hon var lite seg. Vi tränade även lite löst idag och övade på framdelsvändningar åt båda hållen. Några steg klarade hon allt, utan att gå framåt:) Duktigt matvrak!


Dags att laga mat!

Ha det bra alla!

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards