Sparvöga

Alla inlägg den 19 juli 2009

Av Viveca - 19 juli 2009 22:27

Jag red för tränare för första gången idag:)

Vädligt nyttigt. Jag behöver öva upp sits, balans och hjälpgivning.

Vi övade lite tempoväxlingar på fyrkantsspåret och lite volter. Det gjorde nytta, då jag vågade kräva mer och vara mer bestämd när Vilda visade sin envisa sida. Till sist gick det riktigt bra!


Vår kamera filmar bara i 30 sekunder i taget, så jag komponerade en film av alla snuttarna. Titta gärna om ni orkar. Den blev lite tjatig och ser litet ut som en gammal stumfilm, men volterna på slutet blev bra även om Vilda försökte fuska lite:)

God natt!

Av Viveca - 19 juli 2009 08:04

Vaknade alldeles för tidigt idag. KL 06???

Har en lätt huvudvärk och är täppt i näsan, men borde kunnat somna om ändå. Vi som inte ens har några barn hemma och kan slappa hela dagen om vi vill.


Kanske är jag litet nervös för dagens ridträning? Nja, det känns inte så farligt, men spännande ska det bli.


Jag hoppas inte jag har ridit för hårt denna vecka bara. Jag brukar variera träningen så att det blir träning varannan dag max och ridning ungefär varannan gång eller max två ggr/vecka. Denna vecka blir det 3ggr och dessutom lite mer konditionskrävande än tidigare. Nästa vecka får vi nog göra annat, lite löslongering, följa John och mycket tömkörning med skrammel.


Ja, nu vet jag vad jag ska göra medan M sover. Fixa mitt "skrammelsnöre". Fram med tomburkar, snören, tejp med mera (känner mig som en femåring i värsta klipp och klistra åldern).

Ha det bra alla!


Och tack så mycket för alla kommentarer. Det är så roligt att läsa dem och jag känner mig så priviligierad över att bli kommenterad.

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Skapa flashcards