Sparvöga

Alla inlägg den 25 juli 2009

Av Viveca - 25 juli 2009 23:01

Idag blev det tömkörning på vägen och i skogen med lokselen.


Hon var så duktig. Vi mötte bilar, hundar och gick förbi de andra hästarna i hagen. Hon lyssnade jättefint på halvhalter, halter och tömhjälperna överhuvudtaget. Hon travade på vägen svängde samt gjorde fina sidvärtesförflyttningar. M höll i ett grimskaft och gick bredvid. I skogen kopplade han loss grimskaftet och vi svängde runt träd, mellan stubbar och stenar. En gång vände hon mot mig, men det var för att jag hade för dåligt stöd på yttertömmen. Duktig liten häst!


God natt!

Av Viveca - 25 juli 2009 13:04

Sancho Panza (M) var tvungen att jobba idag, så jag få slåss mot väderkvarnarna själv idag dvs. tvätten, disken och dammråttorna.


Transporten är inte tömd, men ska tydligen bli det idag. Vi har inga bakbommar ännu, så det blir att införskaffa en kedja istället, tänkte köpa en gummiklädd sådan, så att det skramlar lite mindre. Tyvärr har M fått jobba halvt ihjäl sig under min semester pga att han inte fått betalt av en kund. Huvudsaken är väl att vi har tak över huvudet och mat i magen;) Själv är jag inte svetskunnig, annars kunde jag ju fixat bommarna. Det blir nog inga problem. Vilda (Rozinante;)) har oftast inga bekymmer att vänja sig vid skrammel och konstiga saker.


Förhoppningsvis kommer min vapendragare hem i god tid så att vi kan ut och tömköra i skogen, annars får det bli en liten ridtur istället.


Dags att ta tag i väderkvarnarna. Det blir fort skitigt med många katter. Dessutom har de de senaste dagarna envisats med att ge oss små presenter, bestående av möss, sorkar och en fladdermus. Bläh tycker jag, men säkert rena gourmetmaten för en katt, tanken var god;). Tycker att de gott kunde ätit upp godsakerna själva och det gärna utomhus!


Ha en bra dag alla!



Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards