Sparvöga

Alla inlägg den 28 juli 2009

Av Viveca - 28 juli 2009 23:30

Det var länge sedan jag lade in ett citat eller ordspråk i bloggen. Tycker det finns många tänkvärda sådana.


Här ett av Don Quijotes (min nya idol) skapare:


"Den som förlorar sina pengar, förlorar mycket; den som mister en vän, förlorar mer; men den som förlorar modet, förlorar allt."

Miguel de Cervantes Saavedra


Det påminner mig om en dikt som jag satte ihop i mitt huvud igår innan jag somnade, men som vanligt så kommer jag inte riktigt ihåg den.


Den handlade om att gå rakryggad ur situationer. Ska nog börja skriva ned saker jag kommer på. Synd att kreativiteten kommer när man skall sova;)

Av Viveca - 28 juli 2009 21:16

Vi var och lasttränade Vilda idag. Det gick ganska bra. Precis som förra gången går hon inte riktigt ända in, för då kan man ju stänga om henne;)


Pressade inte henne idag dock utan tänkte att vi tar de sista stegen imorgon precis som vi gjorde sist vi skulle iväg. Har köpt en bal hö, men det var riktigt tråkigt, gräsmattan bredvid transporten var mer lockande;)


Annars verkar hon lite trött och håglös nu. Kan bero på brunsten eftersom det var ett tag sedan sist. Hon verkar väldigt öm baktill vid borstning och fäller en del, så det kan vara det med. Usch, jag blir alltid så orolig för den lilla. Hon rör sig dock som vanligt, men stod med bakbenen vinklade bakåt både i stallgången och på gårdsplanen. Tror som sagt det är brunst, men blir orolig att det ska vara något annat (korsförlamning?).


Kanske körde jag på för hårt förra veckan med ridning 3 gånger?

Nej, nu får jag lugna ned mig eftersom hon var fullt rörlig och knatade på som vanligt i skogen och i hagen. Ska ge henne lite extra B-vitamin imorgon och se om hon blir lite piggare.

Av Viveca - 28 juli 2009 12:29

Har varit lite dålig på att blogga ett par dagar. Igår var vi och hälsade på E´s små kusiner som annars bor i Frankrike. Så söta och snälla barn:) Det är inte klokt vad de växer när man inte träffat dem på länge. De två minsta O, 2 år och M, 3 månader hade jag inte ens träffat tidigare. De två äldsta M och Mo hade blivit så stora och duktiga.


Före vi åkte skulle vi bara in till traktens billighetsställe "Kokobutiken" och köpa lite presenter till barnen. Vilka köer! Varenda badgäst hade fått samma idé. - Det regnar idag, så vi åker och shoppar. Det var till och med svårt att få p-plats. Den lilla femminuters shoppingturen tog istället två timmar varav en timme i kön. Sedan begav vi oss mot Götet. Köer och åter köer, samt avspärrningar och vägbyggen. Väl framme i Lerum pustade vi ut, åt god mat och mös länge. E  stannade kvar. M kom en liten stund, sedan körde vi hela vägen, fast en annan väg hem. Då var det mindre köer, tack o lov.

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Skapa flashcards