Sparvöga

Direktlänk till inlägg 28 juli 2009

Köa...

Av Viveca - 28 juli 2009 12:29

Har varit lite dålig på att blogga ett par dagar. Igår var vi och hälsade på E´s små kusiner som annars bor i Frankrike. Så söta och snälla barn:) Det är inte klokt vad de växer när man inte träffat dem på länge. De två minsta O, 2 år och M, 3 månader hade jag inte ens träffat tidigare. De två äldsta M och Mo hade blivit så stora och duktiga.


Före vi åkte skulle vi bara in till traktens billighetsställe "Kokobutiken" och köpa lite presenter till barnen. Vilka köer! Varenda badgäst hade fått samma idé. - Det regnar idag, så vi åker och shoppar. Det var till och med svårt att få p-plats. Den lilla femminuters shoppingturen tog istället två timmar varav en timme i kön. Sedan begav vi oss mot Götet. Köer och åter köer, samt avspärrningar och vägbyggen. Väl framme i Lerum pustade vi ut, åt god mat och mös länge. E  stannade kvar. M kom en liten stund, sedan körde vi hela vägen, fast en annan väg hem. Då var det mindre köer, tack o lov.

 
 
SpiderMom

SpiderMom

28 juli 2009 12:57

Tack snälla! Jag skall försöka fixa länkarna! Vilken vacker häst!!! Älskar hästar - men är tyvärr allergisk... Som liten smet jag iväg på lördagarna och red (utan mammas vetskap) och kom hem riktigt sjuk. Varje gång... ;O)
Ha det så bra!
Jezz

http://spidermom.bloggagratis.se

 
Bea

Bea

28 juli 2009 13:23

Tjena! Va bra att Spidermom frågade och du svarade, nu har jag också kommit så långt så jag lagt till några bloggar som länkar. ;)
Jag är ju bara några veckor gammal som bloggare!

http://Beabloggar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viveca - 11 juli 2017 16:08

Anekdotisk bevisföring är något som används allt flitigare på diskussionsforum. Det kan handla om rasism, antiabortpropaganda, antivaccinationskampanjer m.m.   Till skillnad från vetenskaplig evidens handlar bevisen om något som personen i fråga ...

Av Viveca - 27 februari 2017 14:30

Första förlossningspraktiken är nu avslutad.   Tjugofyra förlossningar har jag nu i bagaget. Endast en av dem avslutades med sugklocka, övriga har varit normala, vaginala förlossningar. Trots sömnbrist, späckat schema med en hel del vanligt plu...

Av Viveca - 8 januari 2017 12:51

Tredje veckan av VFU på förlossningen är gjord och jag har bistått vid nio förlossningar. Det är fantatstiskt att få vara med i ett så viktigt ögonblick i kvinnors och pars liv.   Många lärdomar har jag fått med mig och mycket har jag kvar att ...

Av Viveca - 4 december 2016 11:10


    Det är två veckor kvar till praktik. Första perioden börjar med Förlossningskonst I i 8 veckor. Därmed startar även jakten på de 50 förlossningarna som skall vara avklarade innan examen.   Före dess är det en hel del studieuppgifter som ...

Av Viveca - 4 december 2016 00:27

Ja, kanske... Mitt nya liv som student har pågått i några månader nu. Inser att det bara är drygt ett år tills jag är färdig barnmorska. Ända sedan jag väntade A dvs 24 år sedan bestämde jag mig. Sedan jag skilde mig och flyttade lite längre bort fr...

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards