Sparvöga

Alla inlägg den 29 juli 2009

Av Viveca - 29 juli 2009 14:39

Imorgon är dagen med stort D.


Checklista:

Ta med:

Loksele, tömmar, huvudlag, körpiska, tömkörningsgjord

Kort grimskaft, långt grimskaft, ev. vanlig grimma

Hö, mineraler, betfor, morötter

Kamera

Glatt humör, lugn och avspänd andning. Sancho Panza, såklart!


Och sist, men inte minst: liten häst som snällt går i och ur transporten både dit och hem;)


Det sista ska vi öva på idag igen. Tyvärr ratade hon höet igår. Känner jag mitt lilla matvrak rätt så måste det varit dålig kvalitet. Får se om vi hittar bättre hö idag:)

Av Viveca - 29 juli 2009 12:43

Ett leende, en knyck på nacken och ett skratt. Hjärtligt? Nej, inövat och falskt. Många timmar framför spegeln har gett resultat. En kram. Tar emot den. Kan välja att spela med.


Nej, jag går rakryggad ur det här.


Prat och skvaller, fabricerat ur missnöje. En perfekt yta som döljer rädslan. För vad? Att blotta sanningen. Den gör ont. Möter det onda. Min blick flackar, rädslan finns där. Kan välja att gå en annan väg.


Nej, jag går rakryggad ur det här.


Löften om att allt är bra, att inget har hänt. Allt är som vanligt. Ett skydd för dig, som ska skydda mig? Ett perfekt alibi. Kan välja att tro på det.


Nej, jag går rakryggad ur det här.


Sanningen är min väg, flera har försökt böja mig, sarga mig, försökt få mig med på deras väg. Min rygg har krökts, men rest sig upp. Ensam är stark. Huvudet bärs stolt och oförställt. Det finns inga men, eller kanske.


För jag, jag går rakryggad ur det här.

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards