Sparvöga

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2009

Tömkörning

Av Viveca - 7 augusti 2009 11:39

Igår blev det äntligen tömkörning igen (är helt såld på det nu). Hon var lite mer ofokuserad än hon var på inkörningskursen och jag fick inte till lika mjuka hjälper. Jag har en tendens att höja armarna för mycket och spänna axlarna och händerna, vilket jag lärde mig att inte göra andra dagen på kursen. Ser även på filmen att jag måste slappna av mer. Man faller lätt in i gamla mönster, men det är dock bättre än det var innan kursen.


Vi tömkörde en stund i paddocken och en stund på vägen och i en skogsglänta. Det gick väldigt bra stundtals. Hon hittade en fin form även om den inte var lika fantastisk som sist. Vi får öva ännu mer!


Jättekul är det i alla fall!

Tömkörning i paddocken
Tömkörning i skogen


Ha en trevlig och solig dag alla!

Fler foton i länken Mina foton

 
 
Annika

Annika

7 augusti 2009 12:18

Vad härligt det ser ut!!!! :-)
Nu blir det en kopp kaffe på baksidan, vill du ha en kopp?

http://acka.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Viveca

7 augusti 2009 12:36

Ja, tack gärna! Lite långt till dig, men fixar en kopp nu så kan vi fika ihop på telepatins väg;)

 
Stina

Stina

7 augusti 2009 13:29

Jätteduktiga är ni. Ska nog ta och tömköra min 06 :a ikväll =)

http://billiejean.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Viveca

7 augusti 2009 13:40

Tack Stina! Gör det!
Det är så himla roligt:)
Kom på att jag inte ridit på tre veckor nu. Hon har fått vila en del och tömkörningen är så rolig nu. Ska mäta henne igen för jag tyckte hon såg så överbyggd ut igen, så det kanske kan vara bra med en paus i ridningen. Vi får se, brukar gå på dagsformen och min intuition:)

 
Ingen bild

johanna/ponnymamma

7 augusti 2009 15:07

Vad duktig du är!
Nu fick jag inspiration att ta tag i det där med lillponnyn.

Vad har du för sele?

Jätteroligt att följa er i bloggen.

 
Ingen bild

Viveca

7 augusti 2009 15:25

Johanna: Roligt att du tycker det! Kändes dock lite sämre än sist. Hon tog inte riktigt stöd på bettet hela tiden, vilket troligen beror på mina händer som sagt. Ska även pröva ett tredelat bett och se om hon trivs litet bättre med det.

Selen är en loksele (en finsele från armén enl. min hovslagare). Köpte den begagnat via hästnet. Behöver dock en baksele till den.
Ha det så bra och tack för kommentaren!

 
Emelie

Emelie

7 augusti 2009 18:51

Det ser superfint ut! Ska du tömköra för Carola också? Om ddu ska vara med?

http://enapelsin.blogspot.com

 
Ingen bild

Viveca

7 augusti 2009 19:09

Emelie: Tack!
Det vet jag inte, skulle nog behöva få lite mer ridtips också:) Ska försöka få tag i Hovslagaren och kolla datum för kursen så fort jag kan!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viveca - 11 juli 2017 16:08

Anekdotisk bevisföring är något som används allt flitigare på diskussionsforum. Det kan handla om rasism, antiabortpropaganda, antivaccinationskampanjer m.m.   Till skillnad från vetenskaplig evidens handlar bevisen om något som personen i fråga ...

Av Viveca - 27 februari 2017 14:30

Första förlossningspraktiken är nu avslutad.   Tjugofyra förlossningar har jag nu i bagaget. Endast en av dem avslutades med sugklocka, övriga har varit normala, vaginala förlossningar. Trots sömnbrist, späckat schema med en hel del vanligt plu...

Av Viveca - 8 januari 2017 12:51

Tredje veckan av VFU på förlossningen är gjord och jag har bistått vid nio förlossningar. Det är fantatstiskt att få vara med i ett så viktigt ögonblick i kvinnors och pars liv.   Många lärdomar har jag fått med mig och mycket har jag kvar att ...

Av Viveca - 4 december 2016 11:10


    Det är två veckor kvar till praktik. Första perioden börjar med Förlossningskonst I i 8 veckor. Därmed startar även jakten på de 50 förlossningarna som skall vara avklarade innan examen.   Före dess är det en hel del studieuppgifter som ...

Av Viveca - 4 december 2016 00:27

Ja, kanske... Mitt nya liv som student har pågått i några månader nu. Inser att det bara är drygt ett år tills jag är färdig barnmorska. Ända sedan jag väntade A dvs 24 år sedan bestämde jag mig. Sedan jag skilde mig och flyttade lite längre bort fr...

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards