Sparvöga

Alla inlägg den 10 augusti 2009

Av Viveca - 10 augusti 2009 03:27

Jag och M åkte till Vilda en stund, eftersom hon alltid får oss att må bra. Planen var att jag först skulle tömköra en stund med sadel på och sedan rida lite.


Hon var inte så nöjd att få sadeln på sig idag. Det var ju länge sedan sist. Hon backade först i stallgången när hon såg sadeln. Det har aldrig hänt förut. Väl i paddocken gick det sådär. Hon blev nog lite förvirrad av detta nya tilltag.


Efter en stunds tömkörning satt jag upp, men hon var istadig som en liten åsna. Jag tänkte det skulle bli bättre om vi red ut istället, men det var lika illa där. Vi tog en liten promenad, men hon var väldigt ovillig då med. Det blev åter uppsittning i paddocken och några varv skrittade vi samt två långsidors motvillig trav. Hon hostade lite när vi skulle trava, vilket hon gjort de två sista gångerna jag ridit henne, men det har gått över med en gång. Därför har jag trott att hon satt litet gräs i halsen, eftersom hon alltid har litet över i munnen. Första gången det hände var jag orolig att hon haft besvär med luftrören, men det är bara när jag travar uppsuttet det händer och bara de första stegen. Hon flankandades också lite, innan vi ens hade travat. Börjar undra hur det står till med konditionen eller om sadeln/gjorden hämmar henne på något sätt???


Får nog kolla upp detta så att det inte något allergiskt. Imorgon blir det att mäta andningsfrekvensen i vila och trava lite avsuttet för att se om det kan vara något obstruktivt ändå. Kanske var min första tanke rätt. Hon var ju väldigt tagen efter ridträningen. Nu känner jag mig hemsk som pressat henne. Tänk om hon verkligen är sjuk?


Alltid är det något att oroa sig över.


Av Viveca - 10 augusti 2009 02:43

Idag har jag kännt mig allmänt deppig. Vet att det delvis beror på att jag och M inte fått någon riktig semester ihop och nu är min semester slut. Han har inte fått betalt för jobb han gjort och det har inneburit att vi inte har kunnat göra något med barnen heller. Det enda vi egentligen gjort tillsammans var att gå på inkörningskursen vilket var väldigt roligt, men kanske inte så semesteraktigt.


Idag har vi i alla fall fått iväg papper till kronofogden, eftersom alla andra försök att få betalt har varit lönlösa.


Tråkig dag, tråkig läsning...

Ha det så bra alla!

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards