Sparvöga

Alla inlägg den 20 augusti 2009

Av Viveca - 20 augusti 2009 03:03

Jo, jag har ett liv utanför hästägandet och omvårdandet av liten sjukling. Får påminna mig själv om det ibland.


E har börjat i 6:an, inga läxor ännu första veckan, men fotbollsträningen och ridskolan är i full gång. Igår red de ut i skogen. E red på Bus. Han var inte så busig, mest lite seg efter sommarlovet.


A har börjat på gymnasiet och första veckan är en "lära-känna-vecka" med indelning i lag som ska klä ut sig och hitta på sånger och ramsor. Verkar skönt med en mjukstart.


J börjar också på gymnasiet på torsdag, om han nu kommer upp och iväg.

Sn och Sa har börjat i åttan, så nu vankas det betyg för första gången.


St gör värnplikten som han absolut ville göra, trots att vi rådde honom att skippa den. När det väl var dags att rycka in insåg han att det kanske hade varit bättre att jobba, men nu ligger han på luckan och verkar trivas ganska bra med det.


M jobbar och står i så mycket han orkar. Eventuellt blir det en ny investering i företaget.


Jag själv måste planera för höstens HLR-utbildningar, men känner inte riktigt för det. Det blir nog roligt när jag väl kommer igång.

Andra planer är att lära mig att sy i läder och tillverka egen hästutrustning. Men jag har alltid många projekt och planer som sedan inte blir färdiga, men huvudsaken är att det är kul medan jag håller på;)


Ska nu kolla efter en bok om lädersömnad och blir det några alster så kommer bilder på dem i bloggen.


Ha det bra alla, och glöm inte att ta hand om er och påminna er själva om hur bra ni är!

Sov gott!

Av Viveca - 20 augusti 2009 01:40

Lilla Vilda haltar fortfarande, men efter en mer noggrann undersökning visar det sig vara en låg hälta i höger fram. Hon sätter ned höger hov försikitigt, vilket gör att hon går konstigt med vänster framben. Hon fick alltså massage på helt fel ställe igår;), men hon tyckte ju att det var skönt ändå.


Hon är inte svullen men ömmar litet vid palpation ovan ballarna. Hon stöder dock på hoven och springer en del, vilket hon egentligen inte bör göra nu när hon skall vila. Evetuellt är det en hovböld på gång eller bara en sträckning. Om hon inte är bättre på fredag kommer hovslagaren ut och tar sig en titt.


Hon har nu börjat vänja sig vid smaken på Acetylcysteinet och slurpar i sig allt med god aptit. Hon börjar också få en del överskottsenergi, så när vi väl kommer igång med träningen igen så blir det nog som att öppna en krutdurk.


Vi kommer inte kunna vara med på kurs den 5-6 september (ridkurs typ AR).

Inte heller kan jag rida för instruktör den 29/8. Jag hoppas dock att hon är pigg och frisk när vi ska på nästa inkörningstillfälle som är någon gång i september.


Tack för kommentarerna och engagemanget från er alla!

Jag lovar att skärpa mig när det gäller att kommentera era bloggar. Jag har varit inne och läst lite snabbt, men ska nu ta mig en mer rejäl runda, eftersom det verkar vara ganska lugnt här på jobbet inatt.


Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards