Sparvöga

Alla inlägg den 21 augusti 2009

Av Viveca - 21 augusti 2009 17:37

Gårdagen var stressig. Kom hem kl. 7.30 efter jobbet. E och M hade försovit sig. Badkläder som hon skulle ha med sig var inte packade, inte matsäcken heller. Hjälpte henne att packa medan hon fick för sig att platta håret!

Hon hann i alla fall i tid. Gick och lade mig vid nio-tiden. Vaknade vid 15 och undrade var E var. Hon skulle ju rida igen en lektion kl 16.20 Hon kom hem vid 15.50 Ilfart till ridskolan för att borsta, sadla och tränsa, sedan till affären, hem och laga mat. Iväg till Vilda för att ge medicin. Hemma igen kl 20,20 och in i duschen. Åkte till jobbet och trodde jag skulle vara sen, men 21,01 var jag på plats (måste ha kört lite för fort).Puh! glömde nästan att andas.


Idag har hovslagaren varit och undersökt Vildas hovar. Hon hade puls i båda frambenen. Han var inte säker på om hältan satt i en eller båda hovarna eller om den satt högre upp som jag misstänkte från början. Är orolig för fång, men det trodde han inte att det var. Hon hade några hålväggar och vi ska ta på honung i fickorna under hovarna. Väntar på att Sancho Panza kommer hem så jag kan få hjälp med antibiotikan. Jag gillar inte att det är så vaga symtom. Det blir så svårt att avgöra vad det är. Nu har han verkat bort lite och fått ned trakterna lite grann. Vi får avvakta och se åt vilket håll det går.

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Skapa flashcards