Sparvöga

Alla inlägg den 1 september 2009

Av Viveca - 1 september 2009 09:58

Arbetade i söndags natt och kände mig hängig, frusen och snuvig. Har jag blivit smittad av liten häst? Svininfluensan? Nej, det tror jag inte. Låg och vilade hela kvällen igår och känner mig mycket bättre idag förutom en del hostattacker.


Idag verkar vädret vara bättre också. Igår regnade och blåste det hela dagen, passade ganska bra att ta det lugnt med andra ord.


Planerar en långpromenad med yrvädret Vilda idag och lite tömkörning. Ska prova det nya bettet och hoppas att vi kan lägga nosgrimman på hyllan. Prövar nog körhuvudlaget som saknar nosgrimma och har sköna breda remmar.


M har inte fått betalt fortfarande. Nu fattas "bara" 70 000kr från en uppdragsgivare och 20 000kr från en annan, suck. Kanske kunde man göra så själv när man betalar sina fakturor. -Jag gör ett avdrag på telefonräkningen för jag tycker att det var lite dyrt denna månad...


Tröttsamt! Kanske dags att ta förskottsbetalt i fortsättningen, men vem går med på det?


Det ordnar sig säkert, det brukar det göra. Får väl sätta Vilda i arbete snart. Nästa gång vi går på kurs ska hon få dra timmer:)


I söndags gick vi förbi en massa avverkade träd som M och hans kompis hade fällt. De var väldigt spännande. Vilda undersökte stockarna och körde huvudet i en lövkorg för att kolla om där var något att äta? De nordsvenska generna? Hon är väldigt duktig i trafiken nu också. När det kommer bilar bakifrån brukar jag vända henne om. Kommer de framifrån bryr hon sig inte nämnvärt, tittar bara lite på dem. Lösa hundar är inte heller några bekymmer, men en cykel som närmade sig bakifrån var fruktansvärt läskig. Kanske lät den för litet? Moppar är inte heller farliga längre. Nu längtar jag tills vi rider ut så småningom igen. Kanske vågar jag till och med tömköra henne själv på vägen utan medhjälpare?


Vi får se.

Ha det bra alla och tack för alla kommentarer. Det är kul att ni är intresserade av att läsa trots att det blir lite tjatigt om hästen, hästen och hästen...

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards