Sparvöga

Direktlänk till inlägg 2 september 2009

Träning igen...

Av Viveca - 2 september 2009 13:07

Det blev inte någon lång promenad igår, men däremot händelserik. Vi gick förbi när M avverkade träd, spännande och lite läskigt. Konstigt med alla nedfallna träd nu på ett nytt ställe. Vilda undersökte till och med motorsågen som låg vid vägkanten. Hon nosade lite på den och gick vidare. Fyrhjulingen undersöktes med, men med lite mer skepsis, även om hon sett den ett flertal gånger tidigare.


Sedan blev det tömkörning i paddocken en stund efter att hon hälsat på sina två kompisar som går i hagarna vid stallet. Det tredelade bettet verkar sitta bra även om hon gapade litet med det med. Hon hade bettplattor istället för nosgrimma och det funkade bra, det var dock svårare för henne att svälja grästuggorna som hon snodde åt sig. Hon fick till och med spotta ut en del av gräset,GRÄSMISSBRUK!! Hon har nog blivit lite bortskämd igen med att få äta. Det blir till att öva igen.


Hon var i alla fall jättduktig i paddocken, men vi höll bara på en liten stund. Sedan var det hovvård med klet och kladd i stallet.

Ha det bra alla!

 
 
Stina

Stina

2 september 2009 14:32

Aha *nickar* .... gräsmissbruk där oxå....kallblodet i dom gissar jag på !
Billan sitter oxå DJUPT i sitt missbruk !!

http://billiejean.bloggagratis.se

 
The Miracle

The Miracle

2 september 2009 17:17

"Det är bättre att leva ensam än att leva ett skitliv"

Det gäller nog i alla sorts relationer.
Vare sig det är i kärlek, vänskap eller familj.

För det handlar hela tiden om att ge och att ta. Vilket vissa verkar ha svårt för, en del bara tar och tar, men ger ingenting tillbaka.

Jag skulle läsa länken du skickade, men kom inte fram.. Du får kanske prova skicka den igen. För jag kommer hela tiden till din första sida.
När skrev du inlägget?

Tack, jag hoppas också på det.

Kramar

http://abimopectore.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Viveca

3 september 2009 09:25

The Miracle: Man kan inte bara ge, till dem som bara tar. Till dem som kan både ge och ta kan man ge hur mycket som helst utan att det tär på ens egen energi. Energitjuvar bör man hålla på avstånd och försöka vara åtminstone till hälften så mycket egoist som de är för att behålla hälsan.

Stina: "Den som spar hon har" Det finns alltid plats för gräs i munnen, oavsett hur mycket annat skrot som är där. Att det blir lite jobbigt att svälja och tugga har ingen större betydelse för ett äkta kallblod:)

 
Annika

Annika

3 september 2009 11:46

Det där med gräs stämmer väl in på vår Eject också. :-)
All mat är bra mat, iaf när jag är ute och rider.
Gott!!!!!!

http://acka.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Viveca

3 september 2009 12:16

Skönt att det inte bara är jag som har ett ouppfostrat gräsmonster:) Det är mindre roligt att hålla på att dra upp huvudet när man rider bara, så nu ska här tränas på samma sak igen. Bett= arbete, inte fikapaus. Jag vet att hon förstår: - Nu jobbar vi! Själv faller man ju ideligen för frestelser också;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viveca - 11 juli 2017 16:08

Anekdotisk bevisföring är något som används allt flitigare på diskussionsforum. Det kan handla om rasism, antiabortpropaganda, antivaccinationskampanjer m.m.   Till skillnad från vetenskaplig evidens handlar bevisen om något som personen i fråga ...

Av Viveca - 27 februari 2017 14:30

Första förlossningspraktiken är nu avslutad.   Tjugofyra förlossningar har jag nu i bagaget. Endast en av dem avslutades med sugklocka, övriga har varit normala, vaginala förlossningar. Trots sömnbrist, späckat schema med en hel del vanligt plu...

Av Viveca - 8 januari 2017 12:51

Tredje veckan av VFU på förlossningen är gjord och jag har bistått vid nio förlossningar. Det är fantatstiskt att få vara med i ett så viktigt ögonblick i kvinnors och pars liv.   Många lärdomar har jag fått med mig och mycket har jag kvar att ...

Av Viveca - 4 december 2016 11:10


    Det är två veckor kvar till praktik. Första perioden börjar med Förlossningskonst I i 8 veckor. Därmed startar även jakten på de 50 förlossningarna som skall vara avklarade innan examen.   Före dess är det en hel del studieuppgifter som ...

Av Viveca - 4 december 2016 00:27

Ja, kanske... Mitt nya liv som student har pågått i några månader nu. Inser att det bara är drygt ett år tills jag är färdig barnmorska. Ända sedan jag väntade A dvs 24 år sedan bestämde jag mig. Sedan jag skilde mig och flyttade lite längre bort fr...

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards