Sparvöga

Direktlänk till inlägg 4 september 2009

Ridning igen...

Av Viveca - 4 september 2009 20:07

Fick ett sms idag: Hej! Vilda är i fel hage. har rymt idag igen. Flytta henne gärna. tack på förhand Mvh nn


Jag var precis på väg att åka till stallet ändå. Där gick den lilla rymmaren och trivdes väldigt bra i en egen hage. När jag kom ville hon dock bli insläppt till de andra, men efter jag sträckt trådarna som hängde i bågar mellan hagarna, fick hon allt gå med ut istället.


Vi tog en blöt promenad i skogen och jag tänkte ta en rejäl tur med många uppförsbackar, men se det ville inte Vilda. Hon snurrade runt, runt och drog och hade sig, eftersom hästarna vid stallet gnäggade efter henne. Nåja, jag hade inte lust att bråka så jag gjorde en liten skenmanöver och tvingade henne att gå en annan väg till stallet.


I stallet blev det ompyssling och rensning av hålväggarna. Det blåste ute och spöregnade så jag funderade på hur vi skulle motionera på bästa sätt när jag dessutom var ensam. Lite ridning i paddocken! Vilda nosade på sadeln, men var inte ovillig att få den på sig som sist.


Sagt och gjort. Hon var jätteduktig idag, trots att det var längesedan sist. Trava ville hon dock inte, men efter mycket om och men så blev det allt lite trav i alla fall. Ingen hosta eller trötthet alls. Jag pressade henne inte så mycket eftersom hon trots allt kan vara lite öm i hoven ännu. Men i skritten gick det väldigt fint och öronen pekade åt rätt håll hela tiden:)


När vi var på väg tillbaka till stallet kom M. Han hade kört fast i skogen med lastbilen, så han fick vara groom istället (vilket han älskar).


Husse borstar

Imorgon ska jag på kurs för Carola Lind. Det var meningen att Vilda skulle vara med, men pga att hon varit sjuk så är jag med på teorin och tittar sedan på när de andra rider.


Det ska bli spännande.

Ha det så bra igen alla!


 
 
Stina

Stina

5 september 2009 07:28

Så spännande med kurs för CL !!!

http://billiejean.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Viveca

5 september 2009 09:15

Ja det ska bli intressant. Återkommer med rapport. Kursen håller på från 10-18, sedan jobbar jag från 21-07. En intensiv dag med andra ord.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viveca - 11 juli 2017 16:08

Anekdotisk bevisföring är något som används allt flitigare på diskussionsforum. Det kan handla om rasism, antiabortpropaganda, antivaccinationskampanjer m.m.   Till skillnad från vetenskaplig evidens handlar bevisen om något som personen i fråga ...

Av Viveca - 27 februari 2017 14:30

Första förlossningspraktiken är nu avslutad.   Tjugofyra förlossningar har jag nu i bagaget. Endast en av dem avslutades med sugklocka, övriga har varit normala, vaginala förlossningar. Trots sömnbrist, späckat schema med en hel del vanligt plu...

Av Viveca - 8 januari 2017 12:51

Tredje veckan av VFU på förlossningen är gjord och jag har bistått vid nio förlossningar. Det är fantatstiskt att få vara med i ett så viktigt ögonblick i kvinnors och pars liv.   Många lärdomar har jag fått med mig och mycket har jag kvar att ...

Av Viveca - 4 december 2016 11:10


    Det är två veckor kvar till praktik. Första perioden börjar med Förlossningskonst I i 8 veckor. Därmed startar även jakten på de 50 förlossningarna som skall vara avklarade innan examen.   Före dess är det en hel del studieuppgifter som ...

Av Viveca - 4 december 2016 00:27

Ja, kanske... Mitt nya liv som student har pågått i några månader nu. Inser att det bara är drygt ett år tills jag är färdig barnmorska. Ända sedan jag väntade A dvs 24 år sedan bestämde jag mig. Sedan jag skilde mig och flyttade lite längre bort fr...

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards