Sparvöga

Alla inlägg den 8 september 2009

Av Viveca - 8 september 2009 23:49

Ja, så gick den här dagen också. En konstig födelsedag när M är borta. Det blev inget direkt firande. Köpte en kladdkaka och en prinsesstårta efter jag varit och borstat den leriga hästen.

Kladdkakan är uppäten och tårtan står i kylen, får ta den imorgon.


Mina föräldrar skulle ha kommit, men mamma var tvungen att jobba. De kommer på söndag istället och tar då med sig världens sötaste valp Dixie.

  

Hon är minst lika envis som Vilda och bits minst lika mycket som Vilda gjorde, men inte lika hårt. Det är något visst med envisa personligheter eller raser. Hade jag varit en hund hade jag varit en terrier, hade jag varit en häst hade jag nog varit ett russ och hade jag varit en katt så hade jag hetat Sofia.

Hittade ingen bild på Sofia, ligger nog i annan dator. Slänger in en på vår kanin istället, Ninis(fantasifullt namn) som också är en envis en. Nu har hon varit på lösen i tre år och snart är det dags att börja stödfodra igen.

  


Hon kommer till vår trapp när maten tryter varje morgon och eftermiddag. Nu på sommaren sitter hon mest och trycker utanför grannens kaninbur när hon inte tar en tupplur mitt på vägen så att man ibland får gå ur bilen och putta henne lite i rumpan för att hon långsamt ska skutta av vägen. Hon har ett bra liv! Slipper att bo i bur och får omvårdnad vid behov. Det går att klappa henne, men ska man fånga in henne blir hon förbannad, morrar och stampar i marken. Vem hade inte gjort det?


På söndag blir det litet mer firande alltså och en promenad med den envisa hunden och den envisa hästen är inplanerad. Enligt hovslagaren och tillika inkörningsgurun P1(här kallad) har Vilda vilja, vilket ju låter mycket mer positivt än att kalla henne enveten. Vilja har jag med och nu vill jag gå och lägga mig!


Godnatt och sov gott alla!

Av Viveca - 8 september 2009 10:39

Oj, vad förvånad jag blev när bloggsidan bytt både namn och utseende. Ännu mer förvånad blev jag när jag såg att min blogg var med på en topplista. Det är tack vare er kära vänner, eftersom ni varit så flitiga med att kommenteraGladoj, en smiley också.


Idag är det städning på schemat och byte av E´s skor, de skaver tydligen. M är på resjobb. Här hemma är det bara jag, J och hans flickvän(som bor i hans rum och inte ens kan bre en macka självSkrikandes) och E som ska på övernattningsläger med klassen på torsdag.


Kanske ska jag vara duktig och baka i dag, dagen till ära. Jag fyller år 38ÅR! Två år kvar till 40, alltså, känner mig inte en dag äldre än 20, om man inte räknar en begynnande stelhet i kroppen och tillika en osmidighet som jag inte känner igen. Sedan är det så klart håret, oönskade vita hårstrån på huvudet och oönskade svarta i ansiktet. Rynkor näe inte har jag detFlört.


Ha det bra alla! Ska gå en liten läsrunda sedan! Ses!

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Skapa flashcards