Sparvöga

Direktlänk till inlägg 28 september 2009

Så var det gjort...

Av Viveca - 28 september 2009 13:36

Först vill jag tacka Bea för det var hon som fick mig att få arslet ur vagnen.

Sedan kommer bildbevisen på själva processen. Egotripp?


  

Ja, det var så här jag såg ut före (hualigen)


  

Förberedd!


  

Nu är det för sent att ångra sig


  

Mycket hår hade jag


        

Färgning, så allvarligt är det inte, men lite svårt att sikta med kameran.


  

Färdigt! puh! Det var lite jobbigt att komma åt i nacken.

Den diarre´färgade bakgrunden bjuder jag på. Vi ska renovera, någon gång;)

    


Ja, jag är nöjd med resultatet. Framförallt lär det ta ett tag innan det är dags igen:)


Ha det bra alla!

 
 
Nori

Nori

28 september 2009 13:59

Tufft gjort att klippa dig själv!

http://nori.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Viveca

28 september 2009 15:07

Nori: Tack!
Visst är jag modig;)

 
Ingen bild

Gunilla

28 september 2009 15:38

Modigt gjort, och snyggt blev det ju också.Själv har jag beställt tid hos frissan i dag, jag klipper andra men skulle nog inte klara av att klippa mig själv.

 
Åsa

Åsa

28 september 2009 18:47

Snygging!!

http://ascaca.blogspot.com

 
Ingen bild

Viveca

28 september 2009 20:09

Gunilla och Åsa: Tack!

 
Stina

Stina

28 september 2009 21:40

Fasen så snyggt det blev !!!
Himla kul att se lite bilder på dig oxå.
Vad sugen jag blev på att göra nåt åt mitt hår nu då =)

http://billiejean.bloggagratis.se

 
Emelie

Emelie

28 september 2009 22:01

Oj! Oväntat! Nu har du ju en frisyr! Jättesnyggt. Nu blir jag ju avundsjuk på att du är så modig!

http://enapelsin.blogspot.com

 
Ingen bild

Viveca

28 september 2009 22:42

Tack Stina och Emelie! Ja, äntligen har jag en frisyr. Det var ovanligt längesedan jag klippte mig denna gång, därför var jag tvungen att vara lite drastisk:)

 
Bea

Bea

28 september 2009 23:43


Åååå, vad imponerad jag blir!!!

Att du fixat detta själv, det är ju helt otroligt!!! Jag kan ju säga stt det blev tusen gånger bättre efter! Ditt söta ansikte kom fram, när man såg dig i profil, din blick kom i fokus.

Tack, dessutom för alla bilder! Till er andra bloggläsare: Det är jag som har bett/tjatat :) om dessa bilder.

Kram Snygga Bruden! Verkligen ett lyft!
Ps... Vad tyckte mannen och barnen?

http://beabloggar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Viveca

29 september 2009 08:15

De tyckte att det var snyggt. M hade svårt att känna igen mig sade han(men han såg i alla fall att jag hade klippt mig denna gång). T.o.m E tyckte att det var fint:)
Tack Bea!

 
Bea

Bea

29 september 2009 09:25

Vad kul! Det blev verkligen snyggt!

Det är otroligt uppiggande, dessutom att förändra sig lite. Man känner sig verkligen som en helt ny människa...
Kul att det blev så bra!

Och jag må ju säga att jag har svårt att tro att ens utbildade hårfrissor fixar att klippa SIG SJÄLVA så där bra. Fattar inte hur du bar dig åt!

http://beabloggar.bloggagratis.se

 
Stina

Stina

29 september 2009 09:42

Bea : vi tackar för att du tjatat ;)
Håller med dig om att blicken kom i fokus efter.

Du har otroligt vackra ögon Viveca!
Speciellt näst sista bilden är kanonfin!

http://billiejean.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Viveca

29 september 2009 09:45

Oj, nu blir jag snart generad! Tack så mycket igen:)

Det är dock ett och annat jack där bak;)

 
Bea

Bea

30 september 2009 00:19

Näst sista, ja, Stina. Hur vacker som helst.

Med den blicken kan du nog flytta berg, Viveca!
Jag gillar sista bilden också.

http://beabloggar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viveca - 11 juli 2017 16:08

Anekdotisk bevisföring är något som används allt flitigare på diskussionsforum. Det kan handla om rasism, antiabortpropaganda, antivaccinationskampanjer m.m.   Till skillnad från vetenskaplig evidens handlar bevisen om något som personen i fråga ...

Av Viveca - 27 februari 2017 14:30

Första förlossningspraktiken är nu avslutad.   Tjugofyra förlossningar har jag nu i bagaget. Endast en av dem avslutades med sugklocka, övriga har varit normala, vaginala förlossningar. Trots sömnbrist, späckat schema med en hel del vanligt plu...

Av Viveca - 8 januari 2017 12:51

Tredje veckan av VFU på förlossningen är gjord och jag har bistått vid nio förlossningar. Det är fantatstiskt att få vara med i ett så viktigt ögonblick i kvinnors och pars liv.   Många lärdomar har jag fått med mig och mycket har jag kvar att ...

Av Viveca - 4 december 2016 11:10


    Det är två veckor kvar till praktik. Första perioden börjar med Förlossningskonst I i 8 veckor. Därmed startar även jakten på de 50 förlossningarna som skall vara avklarade innan examen.   Före dess är det en hel del studieuppgifter som ...

Av Viveca - 4 december 2016 00:27

Ja, kanske... Mitt nya liv som student har pågått i några månader nu. Inser att det bara är drygt ett år tills jag är färdig barnmorska. Ända sedan jag väntade A dvs 24 år sedan bestämde jag mig. Sedan jag skilde mig och flyttade lite längre bort fr...

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Skapa flashcards