Sparvöga

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2009

Potatismos...

Av Viveca - 9 oktober 2009 10:02

Underbar morgon, sol, kaffe och litet bloggläsning.

Dags att ta tag i resten.

Idag är vi barnlediga(tror jag).

Barnlediga fredagar brukar innebära att M och jag gör någt tillsammans med Vilda. Kanske blir det lite tömkörning i dag då. Det var ett tag sedan sist.

Jag jobbar lördag och söndag natt, men är ju ledig på lördag dag. Då blir det nog lite inköp av foder m.m Det börjar bli dags att köpa pellets till kaninen också. Hon börjar närma sig vårt hus igen. Grannkaninen har nog fått komma inomhus, så nu har väl Ninis ingen att umgås med under dagarna.


Måste bara nämna en konstig sak. Flera nätter har det nu hänt att jag blivit sugen på potatismos. Så sugen att jag nästan(men bara nästan) varit beredd att ta fram kastrullen och skala potatis mitt i natten. Väldigt knepigt! Och nej, jag är inte gravid! Har nog brist på något. Potatismos och stekt makrill kanske det kan bli till middag idag? Potatismos måste det bli i alla fall, annars kommer jag inte sova mer denna vecka;)

Ha det bra alla!

På återseende! Lämna gärna en kommentar eller skriv i gästboken, då blir jag så glad:)


 
 
Stina

Stina

9 oktober 2009 11:36

*s* tänkte "gravid" direkt när jag läste om ditt potatismos tills du direkt slog ner den tanken :)

http://billiejean.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Viveca

9 oktober 2009 11:51

Det tänkte jag med, eller själva känslan kom liksom tillbaka;)
Tur att jag har mens:) Fler barn blir det inte i den här familjen. Vi har så vi klarar oss:)

 
Berith

Berith

9 oktober 2009 12:16

Min första tanke var också att du var gravid, men så var ju inte fallet =)
Ibland får man sådana konsitga sug efter saker =))
Önskar dig en trevlig helg !
Kram =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ylle

9 oktober 2009 20:27

Tjaa, i morgon blir det nog potatismos för oss också!!! Blev sugen när jag läste i Din blogg...

 
Ingen bild

Viveca

10 oktober 2009 11:57

M jobbade till 21 igår så det blev inget med varken potatismoset eller Vilda. Det blev lite gos i hagen och sedan thaimat, men det var trevligt och gott det med. Idag är en ny dag;) Får se vad vi skall ha till potatismoset bara.

 
Bea

Bea

11 oktober 2009 02:02


Också jag måste säga att jag trodde att du var gravid... Är du säker? ;)

När jag väntade Elinor hade jag sug efter olika saker i olika perioder på exakt samma sätt som du beskriver det. Min graviditet började med ett omåttligt sug efter Salta katten; du vet, de där lakritspastillerna. Efter någon månad tröttnade jag på dem och övergick till Coca cola.

Sedan åt jag bananer i mängder för att slutligen gå över till äppeljuice- Under hela min graviditet med Gabriel var jag GALEN i äppeljuice och det första jag bad om när jag fött honom var ett glas äppeljuice.

Lustigt, det där...

http://beabloggar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Viveca

11 oktober 2009 02:53

Bea: Jag är helt säker! Hade också en massa sug efter olika saker när jag väntade mina barn. När jag väntade Alice var jag ständigt sugen på Brieost, men det var ju inte så smart att äta mögelost, men det vattnades i munnen varje gång jag passerade ostdisken. Vichy Noveau lime i 2 liters flaskor var poppis på slutet. Inte så käckt eftersom jag var ganska svullen;) Gick upp 22 kg när jag väntade henne. Eftersom jag ansåg att kroppen talade om vad bebisen behövde handlade jag varje dag det jag var sugen på för tillfället. När jag väntade Ebba hade jag inte lika mycket sug efter olika saker.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viveca - 11 juli 2017 16:08

Anekdotisk bevisföring är något som används allt flitigare på diskussionsforum. Det kan handla om rasism, antiabortpropaganda, antivaccinationskampanjer m.m.   Till skillnad från vetenskaplig evidens handlar bevisen om något som personen i fråga ...

Av Viveca - 27 februari 2017 14:30

Första förlossningspraktiken är nu avslutad.   Tjugofyra förlossningar har jag nu i bagaget. Endast en av dem avslutades med sugklocka, övriga har varit normala, vaginala förlossningar. Trots sömnbrist, späckat schema med en hel del vanligt plu...

Av Viveca - 8 januari 2017 12:51

Tredje veckan av VFU på förlossningen är gjord och jag har bistått vid nio förlossningar. Det är fantatstiskt att få vara med i ett så viktigt ögonblick i kvinnors och pars liv.   Många lärdomar har jag fått med mig och mycket har jag kvar att ...

Av Viveca - 4 december 2016 11:10


    Det är två veckor kvar till praktik. Första perioden börjar med Förlossningskonst I i 8 veckor. Därmed startar även jakten på de 50 förlossningarna som skall vara avklarade innan examen.   Före dess är det en hel del studieuppgifter som ...

Av Viveca - 4 december 2016 00:27

Ja, kanske... Mitt nya liv som student har pågått i några månader nu. Inser att det bara är drygt ett år tills jag är färdig barnmorska. Ända sedan jag väntade A dvs 24 år sedan bestämde jag mig. Sedan jag skilde mig och flyttade lite längre bort fr...

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Skapa flashcards