Sparvöga

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2009

Fler kameror...

Av Viveca - 29 oktober 2009 00:02

Kvällen tillbringade jag framför tv´n en stund, för ovanlighetens skull. Klämde i mig en halv påse Twist och hamnade sedan framför kamerasidorna igen. Nu har jag hittat ännu en. Den saknar vidvinkel och har något mindre räckvidd på zoomen än den jag trodde det skulle bli. Men den har en optisk sökare, vilket jag gillade på min förra kamera. Man kan då kika i det lilla fönstret vi starkt solsken istället för att försöka se vad som händer på LCD-skärmen.


Minus är att mikrofonen är placerad i närheten av AF-motorn så när man filmar får man tydligen med det ljudet. Skillnaden i pris är bara 100kr så det hjälper mig inte i min ambivalens. Har försökt jämföra foton tagna med de båda kamerorna och gillade då Fujis bäst, men hittade inte några fotoprov på djur i rörelse, vilket jag tycker är ganska viktigt.


Här är några prover från Nikon Coolpix L100

Och här från Fuji Finepix S1500fd

 
 
Ingen bild

ylle

29 oktober 2009 06:39

Nikon rules!!!!!!!!!!!! Älskar min D-80 som tydligen nu heter 5000? Fast - för många funktioner kan vara litet förvirrande, jag håller nog med M!!!

 
Stina

Stina

29 oktober 2009 07:35

Det är en djungel därute !!!! ;)

http://billiejean.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Viveca

29 oktober 2009 10:08

Djungeln är stor och full av valmöjligheter. Ylle: hade gärna köpt en D5000, men det blir nog en kompakt med långzoom istället, billigare, lättare att ta med framförallt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viveca - 11 juli 2017 16:08

Anekdotisk bevisföring är något som används allt flitigare på diskussionsforum. Det kan handla om rasism, antiabortpropaganda, antivaccinationskampanjer m.m.   Till skillnad från vetenskaplig evidens handlar bevisen om något som personen i fråga ...

Av Viveca - 27 februari 2017 14:30

Första förlossningspraktiken är nu avslutad.   Tjugofyra förlossningar har jag nu i bagaget. Endast en av dem avslutades med sugklocka, övriga har varit normala, vaginala förlossningar. Trots sömnbrist, späckat schema med en hel del vanligt plu...

Av Viveca - 8 januari 2017 12:51

Tredje veckan av VFU på förlossningen är gjord och jag har bistått vid nio förlossningar. Det är fantatstiskt att få vara med i ett så viktigt ögonblick i kvinnors och pars liv.   Många lärdomar har jag fått med mig och mycket har jag kvar att ...

Av Viveca - 4 december 2016 11:10


    Det är två veckor kvar till praktik. Första perioden börjar med Förlossningskonst I i 8 veckor. Därmed startar även jakten på de 50 förlossningarna som skall vara avklarade innan examen.   Före dess är det en hel del studieuppgifter som ...

Av Viveca - 4 december 2016 00:27

Ja, kanske... Mitt nya liv som student har pågått i några månader nu. Inser att det bara är drygt ett år tills jag är färdig barnmorska. Ända sedan jag väntade A dvs 24 år sedan bestämde jag mig. Sedan jag skilde mig och flyttade lite längre bort fr...

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Skapa flashcards