Sparvöga

Alla inlägg den 2 februari 2010

Av Viveca - 2 februari 2010 16:47

Snö, snö och mer snö.


Idag iddes jag inte göra något med hästen. Lite tillsyn och borstning bara. Hackade även upp ett litet större hål i bäcken. Det är skönt att de har bäcken nu när t.om vattnet i kranarna fryser i stallet. Man slipper kånka vatten till hagen i alla fall.


Tog litet mobilbilder på de små krakarna. De äter allt de kan komma åt;)

Är helt fascinerad av hur Vilda försiktigt nyper av grenar från taggbuskarna och sedan mal ned dem med tänderna, djupt koncentrerad på att inte sticka sig i läppar och tunga.


 Här hittade hon något utan taggar:)


   

Ser ni isbjörnen? 


  

Man får kämpa för brödfödan! 


Nu ska jag ta igen mig. Har kört fram och tillbaka med M´s bil, men han var snäll och skjutsade E till fotbollen.

Har ont i halsen och huvudet, förkylning på G?

Ha en trevlig insnöad kväll!

Av Viveca - 2 februari 2010 10:34

E hade försovit sig imorse, så det var bara att gå upp och gräva fram bilen. Tog M´s pickup för att vara säker på att komma upp för backen.


Blev otroligt glad när jag såg små kaninspår i snön. Ninis har lyst med sin frånvaro i över en vecka nu. Hon har inte rört sin mat, så vi började tro att hon blivit tagen av räven. Jag hittade inte henne, men har satt ut ny mat till henne och hoppas att hon dyker upp snart.


Nu har jag äntligen beställt lädertömmar:) Blev även sugen på att beställa en baksele och ett körhuvudlag eller varför inte en rockard också;)


Var sak har sin tid dock.


Nu är dessa på väg hit (hoppas jag)

  

Bilden är lånad från Drive Out´s hemsida

 

Ha en bra dag alla!

 


Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards