Sparvöga

Direktlänk till inlägg 28 februari 2010

Gå på plankan...

Av Viveca - 28 februari 2010 22:32

Idag firade vi E som fyllde tretton i tisdags.

Mormor, morfar, pappa, styvmamma och storasyster A var här.


Sen med kameran var jag så bara mormor, morfar och A kom med.


  


    


Roligt verkade de ha i alla fall;)


M fick åka och mocka idag igen, tur jag har honom. Han fick av stallägaren veta att Vilda tagit en liten omväg vid insläppet igår. Tråden som ska vara framför gödselcontainern var inte på plats. Litet yrväder hade då gått upp på träspången till containern och kommit på att det inte var så bra att stå där och då hoppat utför kanten och rakt ner i snön som gick upp till bogen. Förvånad och oskadd hade hon kravlat sig ur snön till sist. Stallägaren hade precis börjat fundera på hur han skulle kunna dra upp hästen som "satt fast" i snön.


  

Vid gaveln på stallet skymtar containern. Nu är det dock snö nästan ända upp till kanten. Spången går alltså från bortre delen av containern härifrån sett där det är lägre. 


Undrar om hon någonsin lär sig att snön inte är fast mark;) förmodligen aldrig. Lite miljöträning på egen hand igen alltså. Hon vet minsann hur man aktiverar sig i alla fall.


Ha en trevlig kväll/natt!

 
 
Stina

Stina

1 mars 2010 06:13

Grattis i efterskott till E !

Vilda verkar veta hur man roar sig *s*
Stallkamraten fick jaga sina hästar här igår som passade på att se sig om utanför hagen ... kraften i elen är inte kartig med all snö som ligger =(

http://billiejean.bloggplatsen.se

 
Viveca

Viveca

1 mars 2010 08:59

Tack Stina!
Inte kul med hästar på rymmen, men man kan undra vad som lockar dem ut från hagen nu. Bara snö så långt ögat når.

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

1 mars 2010 09:38

Vad trevligt med ett kalas =))
De ser ut att ha det riktigt trivsamt tillsammans =))
Tur att det gick bra för Vilda och att hon inte gjorde illa sig , hon gillar äventyr *ler*
Önskar dig en bra dag , varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
ylle

ylle

1 mars 2010 11:16

Ja lilla Vilda är minsann vild av sig!!!!!!!!!!!! Skönt att det gick bra!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Viveca

Viveca

1 mars 2010 11:22

Ska åka till henne efter bilbesiktning m.m och kolla över henne ordentligt, men ingen har sett något oroväckande i alla fall. Hon hade väl tur som vanligt. I morgon blir det vaccination. Då brukar hon inte vara lika cool;)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

 
Bea

Bea

1 mars 2010 21:22

Är det din pappa o dotter?

Hjälp, vad lik min mans yngsta brorsdotter...
Jättefin.
Hälsa o gratta!!!

http://beabloggar.bloggplatsen.se

 
Viveca

Viveca

2 mars 2010 00:49

Det är min pappa(styvfar), min mamma och min äldsta dotter (inte födelsedagsbarnet, missade att fota henne;))

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

2 mars 2010 20:06

Du har något hos mig =)
Önskar dig en mysig kväll , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Bea

Bea

3 mars 2010 01:34

Är det din mamma?! Hon med långa håret? Är det sant? Hon kan inte vara gammal...

http://beabloggar.bloggplatsen.se

 
Viveca

Viveca

3 mars 2010 02:49

Nu blir hon nog glad (har fått höra det förut) Hon är 20 år äldre än jag;) Hoppas att jag ärvt hennes gener;)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

 
Bea

Bea

5 mars 2010 01:33

Men hjälp!!! Hon ser ju ut (på fotot) att vara i vår ålder (40 sådär...) Hur snygg som helst, verkligen!

Ja, du får visa henne det jag skrivit. Att hon skulle vara tonårsmormor, det verkar ju helknasigt!!!

Säkert har du ärvt hennes gener! Det hoppas vi på! ;)

http://beabloggar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viveca - 11 juli 2017 16:08

Anekdotisk bevisföring är något som används allt flitigare på diskussionsforum. Det kan handla om rasism, antiabortpropaganda, antivaccinationskampanjer m.m.   Till skillnad från vetenskaplig evidens handlar bevisen om något som personen i fråga ...

Av Viveca - 27 februari 2017 14:30

Första förlossningspraktiken är nu avslutad.   Tjugofyra förlossningar har jag nu i bagaget. Endast en av dem avslutades med sugklocka, övriga har varit normala, vaginala förlossningar. Trots sömnbrist, späckat schema med en hel del vanligt plu...

Av Viveca - 8 januari 2017 12:51

Tredje veckan av VFU på förlossningen är gjord och jag har bistått vid nio förlossningar. Det är fantatstiskt att få vara med i ett så viktigt ögonblick i kvinnors och pars liv.   Många lärdomar har jag fått med mig och mycket har jag kvar att ...

Av Viveca - 4 december 2016 11:10


    Det är två veckor kvar till praktik. Första perioden börjar med Förlossningskonst I i 8 veckor. Därmed startar även jakten på de 50 förlossningarna som skall vara avklarade innan examen.   Före dess är det en hel del studieuppgifter som ...

Av Viveca - 4 december 2016 00:27

Ja, kanske... Mitt nya liv som student har pågått i några månader nu. Inser att det bara är drygt ett år tills jag är färdig barnmorska. Ända sedan jag väntade A dvs 24 år sedan bestämde jag mig. Sedan jag skilde mig och flyttade lite längre bort fr...

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Skapa flashcards