Sparvöga

Direktlänk till inlägg 3 mars 2010

Kolla in detta, imponerande

Av Viveca - 3 mars 2010 03:33

 
 
Stina

Stina

3 mars 2010 06:01

Som sagt, imponerande !!!
Jag lovar direkt att jag inte tänker försöka mig på nåt liknande *s*

http://billiejean.bloggplatsen.se

 
Havrepappa

Havrepappa

3 mars 2010 07:48

Mmm... jättebra att stå på sina hästar utan hjälm. Nåväl, eftersom hon inte ens kan stava till ordet "clinic" så kanske det inte är så mycket att skydda trots allt.

http://www.hippson.se/havrepappa

 
Berith

Berith

3 mars 2010 08:14

Mycket imponerande !! =))
Ha en riktigt bra dag , varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
ylle

ylle

3 mars 2010 08:35

NU var havrepappan elak, men jag måste ju hålla med honom om det där med HJÄLM!!! Har snott klippet till min blogg!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Viveca

Viveca

3 mars 2010 08:36

Välkommen Havrepappa!
Att ha hjälm är viktigt och ett återkommande diskussionsämne:) Men det jag blev imponerad av var snarare hennes balans, smidighet och förmåga att synka sina hästar. Apropå hjälm hur många elitryttare inom dressyren använder det? Lika illa det. Bort med de löjliga hattarna och in med störtkrukor tycker jag:)

Stina: Jag skulle inte heller våga prova. Att bara sitta upp på hästen kan kännas osmidigt nuförtiden, men bra gympass annars;)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viveca - 11 juli 2017 16:08

Anekdotisk bevisföring är något som används allt flitigare på diskussionsforum. Det kan handla om rasism, antiabortpropaganda, antivaccinationskampanjer m.m.   Till skillnad från vetenskaplig evidens handlar bevisen om något som personen i fråga ...

Av Viveca - 27 februari 2017 14:30

Första förlossningspraktiken är nu avslutad.   Tjugofyra förlossningar har jag nu i bagaget. Endast en av dem avslutades med sugklocka, övriga har varit normala, vaginala förlossningar. Trots sömnbrist, späckat schema med en hel del vanligt plu...

Av Viveca - 8 januari 2017 12:51

Tredje veckan av VFU på förlossningen är gjord och jag har bistått vid nio förlossningar. Det är fantatstiskt att få vara med i ett så viktigt ögonblick i kvinnors och pars liv.   Många lärdomar har jag fått med mig och mycket har jag kvar att ...

Av Viveca - 4 december 2016 11:10


    Det är två veckor kvar till praktik. Första perioden börjar med Förlossningskonst I i 8 veckor. Därmed startar även jakten på de 50 förlossningarna som skall vara avklarade innan examen.   Före dess är det en hel del studieuppgifter som ...

Av Viveca - 4 december 2016 00:27

Ja, kanske... Mitt nya liv som student har pågått i några månader nu. Inser att det bara är drygt ett år tills jag är färdig barnmorska. Ända sedan jag väntade A dvs 24 år sedan bestämde jag mig. Sedan jag skilde mig och flyttade lite längre bort fr...

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Skapa flashcards