Sparvöga

Direktlänk till inlägg 5 mars 2010

Stressig vecka...

Av Viveca - 5 mars 2010 00:52

Det har varit en stressig vecka både på jobbet och hemma. Imorgon ska jag jobba ett extrapass (ångrar mig lite).


Jag arbetade måndag och tisdag natt så för första gången fick Vilda klara sig utan matte vid vaccineringen. Hovslagaren var där och veterinären passade på att ge sprutan samtidigt som hon blev verkad;) Avledning funkar bra på både barn och djur:)


Idag var det strålande solsken så jag begav mig till stallet med kameran. Den talade dock om för mig att: batterierna är slut! Typiskt!


Det blev i alla fall en rejäl borstning och en hal promenad i det fina vädret.


En mobilbild blev det också:

  

Här ser man vart trädgnagarna gått fram;)


Ha det så bra alla!

 
 
ylle

ylle

5 mars 2010 05:55

I was here! (försöker leva som jag lär...)

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Viveca

Viveca

5 mars 2010 10:52

Haha Ylle! Ja, det är inte alltid lätt. Lovar att skärpa mig med:)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

 
Stina

Stina

5 mars 2010 11:51

Kanske gick det tom bättre när inte matte var närvarande ? ;)

Ännu svårare att hitta på nåt vettigt med dom nu : isgata eller hård skare =( Pyssla och rykta av vinterpäls verkar dom ju uppskatta ändå . =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

 
Viveca

Viveca

5 mars 2010 13:45

Så kan det vara Stina:) Denna gång fattade hon inte ens att hon skulle få/fick en spruta:) Å andra sidan stod hon ju helt still när hon skulle ta ett blodprov i höstas;) Man vet inte alltid hur de tänker de små liven. Men självklart känner de om matte spänner sig.

Längtar så till barmark. Det är så mycket jag vill göra och märker att hon gärna vill/behöver jobba lite nu. Att bara umgås och ansa/mysa är förstås ännu viktigare:)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

5 mars 2010 15:08

Önskar dig och Vilda en riktigt bra helg , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Elin

Elin

5 mars 2010 21:50

Kul att höra du oxå håller med om att hästen känner igen en =)
Det där är alltid så typiskt när man kommer med kameran till stallet och så är batterierna slut. På tal om det ska jag ladda min nu för min ska med imorn :D

Din blogg var fin den med!

http://karisma.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viveca - 11 juli 2017 16:08

Anekdotisk bevisföring är något som används allt flitigare på diskussionsforum. Det kan handla om rasism, antiabortpropaganda, antivaccinationskampanjer m.m.   Till skillnad från vetenskaplig evidens handlar bevisen om något som personen i fråga ...

Av Viveca - 27 februari 2017 14:30

Första förlossningspraktiken är nu avslutad.   Tjugofyra förlossningar har jag nu i bagaget. Endast en av dem avslutades med sugklocka, övriga har varit normala, vaginala förlossningar. Trots sömnbrist, späckat schema med en hel del vanligt plu...

Av Viveca - 8 januari 2017 12:51

Tredje veckan av VFU på förlossningen är gjord och jag har bistått vid nio förlossningar. Det är fantatstiskt att få vara med i ett så viktigt ögonblick i kvinnors och pars liv.   Många lärdomar har jag fått med mig och mycket har jag kvar att ...

Av Viveca - 4 december 2016 11:10


    Det är två veckor kvar till praktik. Första perioden börjar med Förlossningskonst I i 8 veckor. Därmed startar även jakten på de 50 förlossningarna som skall vara avklarade innan examen.   Före dess är det en hel del studieuppgifter som ...

Av Viveca - 4 december 2016 00:27

Ja, kanske... Mitt nya liv som student har pågått i några månader nu. Inser att det bara är drygt ett år tills jag är färdig barnmorska. Ända sedan jag väntade A dvs 24 år sedan bestämde jag mig. Sedan jag skilde mig och flyttade lite längre bort fr...

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards