Sparvöga

Direktlänk till inlägg 6 mars 2010

Stor, tung och hal som en ål..

Av Viveca - 6 mars 2010 21:45

Efter en slapp fömiddag med sovmorgon var det dags för brottningsmatch med stor rundbal.


  

Spänn fast era säkerhetsbälten


   

Nu lyfter vi!


   

Maten svävar...

 

Det gick ju som smort. Resten då...


Då var det bara att försöka få in balen på loftet i stallet genom en lucka som var något, men bara något större än balens omkrets.


M rattade och donade med manöverspakarna. Jag och stallägaren drog i diverse lyftband. M konstruerade en snabblösning med ett järnrör som böjde sig.


Resultat: Det står en höbal på gårdsplanen och väntar på nya tag imorgon, suck!


Hästarna fick till sist komma in i stallet. Hungriga och trötta åkte vi och köpte Thaimat, men orkade inte gå på bio som planerat.


Nya tag imorgon alltså! 

 
 
Ingen bild

Johan

7 mars 2010 07:16

Bättre lycka idag då !!
Vi ska ev ha in en idag med som ser rätt fastfrusen och insnöad ut .. bah ! Fast vi rullar in för hand och svär en del då och då *s*

 
ylle

ylle

7 mars 2010 10:53

Ja hästfodret kan vara jobbigt motsträvigt!!!!!!!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Viveca

Viveca

7 mars 2010 13:27

Johan: Tack! M är nu ute och svetsar och grejar för att göra någon slags konstruktion;) Att rulla dem i detta väder är bara det jobbigt. Kranen är jättebra, men den tar i stalltaket när balen ska in i luckan...

Ylle: Ja vad gör man inte för de små liven;)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

 
Viveca

Viveca

8 mars 2010 02:56

Höbalen kom in i eftermiddags:) Hoppas nu att vårt hö smakar och inte ger lösa magar.

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viveca - 11 juli 2017 16:08

Anekdotisk bevisföring är något som används allt flitigare på diskussionsforum. Det kan handla om rasism, antiabortpropaganda, antivaccinationskampanjer m.m.   Till skillnad från vetenskaplig evidens handlar bevisen om något som personen i fråga ...

Av Viveca - 27 februari 2017 14:30

Första förlossningspraktiken är nu avslutad.   Tjugofyra förlossningar har jag nu i bagaget. Endast en av dem avslutades med sugklocka, övriga har varit normala, vaginala förlossningar. Trots sömnbrist, späckat schema med en hel del vanligt plu...

Av Viveca - 8 januari 2017 12:51

Tredje veckan av VFU på förlossningen är gjord och jag har bistått vid nio förlossningar. Det är fantatstiskt att få vara med i ett så viktigt ögonblick i kvinnors och pars liv.   Många lärdomar har jag fått med mig och mycket har jag kvar att ...

Av Viveca - 4 december 2016 11:10


    Det är två veckor kvar till praktik. Första perioden börjar med Förlossningskonst I i 8 veckor. Därmed startar även jakten på de 50 förlossningarna som skall vara avklarade innan examen.   Före dess är det en hel del studieuppgifter som ...

Av Viveca - 4 december 2016 00:27

Ja, kanske... Mitt nya liv som student har pågått i några månader nu. Inser att det bara är drygt ett år tills jag är färdig barnmorska. Ända sedan jag väntade A dvs 24 år sedan bestämde jag mig. Sedan jag skilde mig och flyttade lite längre bort fr...

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Skapa flashcards