Sparvöga

Direktlänk till inlägg 18 mars 2010

Lite bilder...

Av Viveca - 18 mars 2010 10:56

Jag lättar på munkavlen lite:)


Och bjuder på lite bilder inifrån det blivande stallet. Har en massa fina bilder på resten av gården, men av respekt för säljarna så nöjer jag mig med att dela med mig av dessa så länge:


Höloftet 


  

Stalldel och en av två dörrar för gödselutsläpp;)


Det finns vattenledningar:) 


En av två dörrar in (måste breddas) 


Fönster:)

  Andra dörren mot gårdsplanen 

 

Ett fönster till 


   

Andra dörren mot gödselstan:)

 

Sedan finns det ett mjölkrum att ha foder och sadelkammare i:)


Till Mats finns det en stor maskinhall och utrymme för verkstadsdel:)

Nu får vi hålla tummarna att det blir av!


Nu ska jag iväg och borsta lilla hästen med pälsskrapan som kommit. Testade på en av våra långhåriga katter igår. Fantastiskt bra blev det, skulle funnits i mindre modell till katter:)


Ha en bra dag!

 
 
Skönhetsbloggen!

Skönhetsbloggen!

18 mars 2010 11:13

Vad kul att fixa upp där! :)

http://frida.blogg.se

 
Stina

Stina

18 mars 2010 13:31

ohhh ... där ser det ut att finnas potential !!!
Så spännande ! Måste klia i fingrarna att få sätta igång där =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

 
ylle

ylle

18 mars 2010 14:09

Oj voj, mycket jobb där, men va´fint det kunde bli!!! Håller tummarna för att er affär blir av!!!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maria

18 mars 2010 14:26

Dom blev ju riktigt fina bilderna :-) Och visst finns det potential :-)

 
Stina

Stina

18 mars 2010 14:27

Förresten ... vad tyckte du om pälskammen ??

http://billiejean.bloggplatsen.se

 
Viveca

Viveca

18 mars 2010 17:22

Visst finns det potential. Har ju en potent ;) man, alltså händig:) Ja, en del att göra men det fixar vi.

Maria: Bilderna blev jättebra, men klippte bort dig från en av dem. Du var på väg ur bild;)

Stina: Den var kanonbra. Fick bort mängder av päls. Det bästa av allt var att Vilda bad om mer och mer och mer:)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maria

18 mars 2010 17:40

Haha! Tror nog bilden gör sig bättre utan mig, så det gjorde du nog rätt i :-)

 
Berith

Berith

19 mars 2010 08:27

åååå vad spännande , jag håller verkligen tummarna att detta blir av , det finns verkligen pontential =))
Önskar dig en mysig fredag och en trevlig helg , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viveca - 11 juli 2017 16:08

Anekdotisk bevisföring är något som används allt flitigare på diskussionsforum. Det kan handla om rasism, antiabortpropaganda, antivaccinationskampanjer m.m.   Till skillnad från vetenskaplig evidens handlar bevisen om något som personen i fråga ...

Av Viveca - 27 februari 2017 14:30

Första förlossningspraktiken är nu avslutad.   Tjugofyra förlossningar har jag nu i bagaget. Endast en av dem avslutades med sugklocka, övriga har varit normala, vaginala förlossningar. Trots sömnbrist, späckat schema med en hel del vanligt plu...

Av Viveca - 8 januari 2017 12:51

Tredje veckan av VFU på förlossningen är gjord och jag har bistått vid nio förlossningar. Det är fantatstiskt att få vara med i ett så viktigt ögonblick i kvinnors och pars liv.   Många lärdomar har jag fått med mig och mycket har jag kvar att ...

Av Viveca - 4 december 2016 11:10


    Det är två veckor kvar till praktik. Första perioden börjar med Förlossningskonst I i 8 veckor. Därmed startar även jakten på de 50 förlossningarna som skall vara avklarade innan examen.   Före dess är det en hel del studieuppgifter som ...

Av Viveca - 4 december 2016 00:27

Ja, kanske... Mitt nya liv som student har pågått i några månader nu. Inser att det bara är drygt ett år tills jag är färdig barnmorska. Ända sedan jag väntade A dvs 24 år sedan bestämde jag mig. Sedan jag skilde mig och flyttade lite längre bort fr...

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards