Sparvöga

Alla inlägg den 23 maj 2010

Av Viveca - 23 maj 2010 22:12

Min käre sambo ligger på sjukhus efter ett fall från en stege i fredags. Han väntar på operation av en fraktur i foten. Väldigt dålig timing. Hoppas han blir opererad imorgon. Han har redan blivit skickad fram och tillbaka mellan två sjukhus och förmodligen blir det ytterligare ett där han skall opereras.


Vi har haft visning idag så jag hoppas på lite glädjande besked angående budgivningen imorgon i alla fall.


Vilda har verkat irrriterad vid mankammen igen och idag fick jag mig en bättre titt och gissa vad. Jo, början till eksem. Kanske är hon knottkänslig i alla fall. Jag som trodde det var protein hon reagerad mot, men korsallergi kan väl säkert även drabba våra fyrbenta. Hon har även kliat sig en del vid svansroten och där är det torrt och fnasigt, suck!


Hon brukar ju klia sig en hel del denna tid, men att det skulle utveckla sig till eksem har jag inte trott.


Har nu beställt ett eksemtäcke

Nytt täcke från Horse Comfort. Heltäckande eksemtäcke ger maximalt skydd mot insekter & uv-strålning. Näthuva med öron medföljer. Huvan är kantat med mjuk teddy för att minska risken för skav. Den fästs i täcket med tre elastiska spännen. Täcket har två elastiska maggjordar. Tunnel för svansen (knäppes med kardborre). Elastiska bensnören bak som är klädda med mjukt fleecetyg.

Färgbrunt
StorlekM (ca 125/135) (fler storlekar kommer)
Pris990:-

http://lillhastenistav.se/


Hööks hade billigare, men de verkade så klumpiga.


Skall imorgon "impregnera" henne med myggmedel. Probdeon har jag lagt bort någonstans men skall nog använda MyggA eller något mer effektivt. Har varit lite slarvig känner jag, men jag brukar använda probprodukter när jag märker att hon börja klia sig. Skulle väl börjat tidigare...Lite mycket nu. Hoppas på snabb leverans av täcket och att det är rätt storlek. Försökte smörja med silverlotion i mankammen igen, men det var inte poppis ute i hagen. Får hoppas hon inte blir svårfångad nu när jag börjar pilla med manen igen. Men det brukar aldrig vara långvarigt. Nyfiken i en strut;)


Mottager gärna tips från er experter med eksemhästar, och även andra:)


Tycker synd om M som bara fördriver tiden på sjukhuset och inte kan sova på nätterna pga stökiga medpatienter. Får väl snickra en rullstolsramp;)


Ha det bra alla och tack för att ni fortsätter läsa och kommentera trots att jag själv inte är så flitig just nu. Hoppas att kunna fylla bloggen med flytt, renovering och hästträning snart:)

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards