Sparvöga

Alla inlägg den 18 juli 2010

Av Viveca - 18 juli 2010 23:36

Har haft två hektiska nätter på jobbet. Vet inte om det är värmen, men infektionerna flödar och många gamla blir väldigt dåliga då. Det känns skönt att man kan hjälpa dem litet grann i alla fall, men ibland känns det som om man inte räcker till. Vi arbetar ensamma igen under semestrarna, men sjukdomar och skador tar tyvärr inte semester samtidigt.


Idag har vi firat min äldsta dotter A som nu är 17 år. Hon och jag skall åka till London som födelsedagspresent när allt har lugnat sig litet på hemmafronten och jag har sparat ihop lite slantar.

  

Lilla A, bara några dagar gammal.

 

Väl hemma körde jag E och Sn för ett kvällsdopp i sjön. På vägen tillbaka träffade vi M utanför vårt nya boende(snart). Han har investerat i en del hömaskiner, fick hjälpa honom att få på grejorna på traktorn så nu är han ute och vänder hö i en av hagarna som hästarna skall gå i hemma. Snart bondmora nu då;)


Igår mellan två jobbnätter fick jag assistans av Sn, så vi tog en liten promenix med hästarna. Marko fick träna på att stå uppbunden i stallgången, men gud så tråkigt det var. Han skrapade så fort det inte hände något som borstning eller dylikt. Söta lilla unghästen. Det gick riktigt bra på promenaden. Men han var livrädd för en broms som förföljde honom gång på gång. Han lyssnade på ptroo!, men ville gärna försöka springa ifrån den. I skogen försvann den envetna stickinsekten, puh.


Jag använde träningsgrimman och det kändes som ett bra val. Han är stark och lite tittig, men lyder fint trots nervositeten och rädslan för bromsarna. Vilda testade Sn lite, men efter en bestämd blick från mig så skötte sig den lilla ögontjänaren igen.


Ha en bra kväll alla!


Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Skapa flashcards