Sparvöga

Alla inlägg den 17 september 2010

Av Viveca - 17 september 2010 19:05

Snart dags för duschen och sedan jobbet. Det har varit en seg dag idag. Eller rättare sagt jag har varit seg. Jag har tusen saker att göra och därför velar jag än hit och än dit, inte mycket blir gjort.


Det jag till slut fick gjort var i alla fall och beställa lite grejor från Börjes och fixat till i stallet som nu får fungera som sadelkammare. Nu går det också att binda upp hästarna därinne om man vill stå lite mer skyddat t.ex när hovslagaren kommer. Då slipper jag släpa ut sadeln i spöregn med. Gillar inte riktigt uppbindningen ute, men det blir bättre efter lite träning. Hästarna står nämligen med rumpan åt vägen vilket gör att jag inte riktigt litar på att de står stilla om det kommer en bil runt hörnet på uteboxen. Träning ger färdighet och trygghet dock.


Så här blev det i den gigantiska "sadelkammaren":

      

Väldigt vad mycket grejor det blir. Framförallt grimmor.

Får se till att använda dem med;)

Ska börja vänja Marko vid bett nu och Vilda ska tömköras. Hoppas Marko kan låna selen av Vilda. Den är ganska ställbar. Bra att ha alla grejor inom räckhåll. Ska även försöka få skrotnissarna här hemma att få undan alla bilar som står här och där, så man kommer förbi och fram.


Dagen har bjudit på omväxlande väder och det är redan ordentligt upptrampat utanför boxen. På eftermiddagen var det dock riktigt soligt och skönt. Dock en väldigt massa knott, tyvärr.

       


Have a nice evening:) 

Av Viveca - 17 september 2010 08:27

Borde egentligen sova lite till eftersom jag skall jobba inatt. Det var dock ett "litet" barn som hade missat skolbussen(igen).


Gårdagseftermiddagen och kvällen tillbringade jag med mina grannar och tillika vänner. Vi var ute på Gullholmen och Härmanö. Det var riktigt mysigt och väldigt vackert.


Anledningen till utflykten var att besöka några eventuellt framtida invånare här på gården. De var mycket nyfikna och mysiga. Så nu funderar vi:) Återkommer så snart vi vet.


Ha det bra alla!



Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards