Sparvöga

Direktlänk till inlägg 23 september 2010

Smolk i bägaren...

Av Viveca - 23 september 2010 16:07

Efter en händelse i tisdags kväll har jag varit ganska nere.

Har funderat på om jag skall skriva om den här eller ej. Det finns tydligen de som är här inne och läser och sedan gör en egen liten tolkning av vad det egentligen står. Det är inte lätt när det är svårt. När folk redan har förutfattade meningar om saker och ting så spelar det inte så stor roll vad man skriver. Orden vrängs till deras favör eller vad man skall kalla det. De ser spöken mitt på ljusa dagen.


Händelsen är i vilket fall grov och är anmäld till polisen.

Bakgrunden är ganska lång men handlar om att vi hjälpt en person och att istället för att fatta att det var av medmänsklighet har sjuka hjärnor fått för sig att det var en konspiration. Att vi var ute efter något. Vi och den vi hjälpte vet i alla fall sanningen och det räcker för mig.


Det som är jobbigt är att man skall behöva vara rädd i sitt eget hem. Att vara rädd att bli slagen eller hotad. Att vara rädd att det händer någon i familjen något. Att få skit för att man givit någon en drägligare tillvaro är kränkande, men som tur är så vet de flesta hur det ligger till.


Så efter funderande så delar jag med mig av detta, för att vara tyst eller tystas det är inget för mig.


Ska nu lägga detta bakom mig i samma stund jag publicerar inlägget och umgås med dem som verkligen betyder något för mig.


Ha det bra alla!

 
 
Stina

Stina

23 september 2010 16:39

Nejmen, oj vad jobbigt du har det !!

Jag hoppas det löser sig snabbt så ni verkligen KAN lägga allt bakom er, vilken pärs ni måste gå igenom !!

STOOOOR kram från mig !!

http://billiejean.bloggplatsen.se

Viveca

23 september 2010 17:55

Tack Stina!
Det värmer:)

 
Ann

Ann

23 september 2010 23:02

STOR KRAM även från mig... det lät inte alls roligt...
Hoppas det löser sig och att du kan lägga det bakom dig snarast! *kram*

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Viveca

24 september 2010 02:17

Tack! Jag tänker inte låta detta knäcka mig på något sätt, men det dröjer innan jag glömt det:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viveca - 11 juli 2017 16:08

Anekdotisk bevisföring är något som används allt flitigare på diskussionsforum. Det kan handla om rasism, antiabortpropaganda, antivaccinationskampanjer m.m.   Till skillnad från vetenskaplig evidens handlar bevisen om något som personen i fråga ...

Av Viveca - 27 februari 2017 14:30

Första förlossningspraktiken är nu avslutad.   Tjugofyra förlossningar har jag nu i bagaget. Endast en av dem avslutades med sugklocka, övriga har varit normala, vaginala förlossningar. Trots sömnbrist, späckat schema med en hel del vanligt plu...

Av Viveca - 8 januari 2017 12:51

Tredje veckan av VFU på förlossningen är gjord och jag har bistått vid nio förlossningar. Det är fantatstiskt att få vara med i ett så viktigt ögonblick i kvinnors och pars liv.   Många lärdomar har jag fått med mig och mycket har jag kvar att ...

Av Viveca - 4 december 2016 11:10


    Det är två veckor kvar till praktik. Första perioden börjar med Förlossningskonst I i 8 veckor. Därmed startar även jakten på de 50 förlossningarna som skall vara avklarade innan examen.   Före dess är det en hel del studieuppgifter som ...

Av Viveca - 4 december 2016 00:27

Ja, kanske... Mitt nya liv som student har pågått i några månader nu. Inser att det bara är drygt ett år tills jag är färdig barnmorska. Ända sedan jag väntade A dvs 24 år sedan bestämde jag mig. Sedan jag skilde mig och flyttade lite längre bort fr...

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards