Sparvöga

Direktlänk till inlägg 29 september 2010

My home is my castle...

Av Viveca - 29 september 2010 00:45

Välkomna in på en titt:




Vardagsrummet med storslagen utsikt.


   

Liten solkatt: Tudor njuter i fåtöljen


   

Toafönstret;)

 

  

Min bilsamling, på toa. M´s är ute på gårdsplanen;)


Till vänster "den moderna" elspisen. Till höger vedspisen.


Femtiotalsluckorna och redahyllorna:) 


 

Inflyttningspresenter Snygg brödkorg och brödrost. Tack Mamma! 


Våra väluppfostrade katter har fått för sig att köksbordet är en fönsterbräda, då sådan saknas här i köksfönstret. Hmm, jättemysigt med jord och gräs blandat med brödsmulor;) Josefin trivs:)


    

Min älskade stringhylla, som egentligen skall innehålla kokböcker. De är dock fortfarande nedpackade. Spana in den fantastiskt "vackra" tapeten. Äpplen, tycker snart jag ser sådana överallt;)

  Utsikten från vardagsrummet, igen. 


Radar trivs i soffan. 


Hallen


    

Utsikt från E´s rum, insikten är att resten av rummet ej bör visas offentligt;)


 

Lilla hallen på övervåningen. Dörren leder ut till en rutten balkong och som synes är fönstret sönder. Här är det Sofia som njuter i fåtöljen.


Sovrummet


        

Dörr in till vår "Walk-in closet" eller kanske mer klädkammare/arbetsrum


Fönstret i klädkammaren.


 

Mycket plats för kläder...


 

...handdukar/linne...

  

...och för en och annan bloggare;)

Välkomna åter!   



 
 
Stina

Stina

29 september 2010 14:52

Ohh vad fint ni har det hemma !
Vilken söt liten fotölj ni hade där vid balkongen, hur häftig som helst ju !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Viveca

29 september 2010 15:01

Ja, jag trivs väldigt bra här. Sedan är det en del att renovera och alla rum är inte presenterade i bloggen. Städning är inte allas starkaste sida;) Fåtöljen är E´s, en designad barnvariant. Sofia har alltid legat i den och nu när vi fått tillbaka den av mitt ex så har hon intagit den igen;)

 
Ingen bild

Annika

29 september 2010 19:56

Oj vilka fina köksskåp! Ska ni ha kvar dem? Och villka fantastiskt fina katter ni har!!! De ser så mysiga ut och ser ut att trivas!

Viveca

29 september 2010 22:06

Ja, jag gillar köksskåpen. Ska försöka spara så många som möjligt när det är dags att renovera köket:) Katterna trivs och visst är de fina;)Tack:)

 
ylle

ylle

30 september 2010 07:22

Tack för denna intressanta och ingående visning! Finfint, mycket RETRO! >Nyfiknast blev jag förstås på E`s rum bara för att man inte fick se det... hi hi

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Viveca

30 september 2010 09:48

Även J´s tillfälliga rum i "biblioteket" är censurerat, allt han slängt på golvet har jag lagt på sängen. Ett berg ligger där nu, men ska försöka få de små liven att städa;) E´s rum är jättefint och renoverat, så bilder kommer när hon gjort det hon ska:)

 
Ann

Ann

30 september 2010 22:23

Å va fint ni har!
Er spis ser nästan modern ut mot vår! Hur gammal är den? Min är från -54 utan fönster men annars lite lik... ;)
Hur många katter har ni? :)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Viveca

1 oktober 2010 12:10

Tack:)
Vet faktiskt inte hur gammal spisen är, men från början av 50-talet skulle jag tro.
Vi har sju katter. Hade åtta, men Tusse dog förra året. Han blev 21 år gammal.

Lite väl många katter. Jag hade med mig två när jag flyttade ihop med M. Han hade fyra vuxna katter och fyra kullar kattungar det året. Två av kattungarna blev vi inte av med så dem behöll vi. Numer är alla kastrerade:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viveca - 11 juli 2017 16:08

Anekdotisk bevisföring är något som används allt flitigare på diskussionsforum. Det kan handla om rasism, antiabortpropaganda, antivaccinationskampanjer m.m.   Till skillnad från vetenskaplig evidens handlar bevisen om något som personen i fråga ...

Av Viveca - 27 februari 2017 14:30

Första förlossningspraktiken är nu avslutad.   Tjugofyra förlossningar har jag nu i bagaget. Endast en av dem avslutades med sugklocka, övriga har varit normala, vaginala förlossningar. Trots sömnbrist, späckat schema med en hel del vanligt plu...

Av Viveca - 8 januari 2017 12:51

Tredje veckan av VFU på förlossningen är gjord och jag har bistått vid nio förlossningar. Det är fantatstiskt att få vara med i ett så viktigt ögonblick i kvinnors och pars liv.   Många lärdomar har jag fått med mig och mycket har jag kvar att ...

Av Viveca - 4 december 2016 11:10


    Det är två veckor kvar till praktik. Första perioden börjar med Förlossningskonst I i 8 veckor. Därmed startar även jakten på de 50 förlossningarna som skall vara avklarade innan examen.   Före dess är det en hel del studieuppgifter som ...

Av Viveca - 4 december 2016 00:27

Ja, kanske... Mitt nya liv som student har pågått i några månader nu. Inser att det bara är drygt ett år tills jag är färdig barnmorska. Ända sedan jag väntade A dvs 24 år sedan bestämde jag mig. Sedan jag skilde mig och flyttade lite längre bort fr...

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards