Sparvöga

Alla inlägg den 21 oktober 2010

Av Viveca - 21 oktober 2010 09:41

Idag är det kallt och frostbitet ute. Hästarna har fått sitt morgonhö. Det är mysigt att stå en stund och lyssna på deras tuggande.


Marko hade lyckats få loss dörren till uteboxen igen igår kväll. Överdörren har jag redan plockat bort då han lyckades haka av den för ett tag sedan. Han kliar sig väl mot dem och så lyfter han av dem av gångjärnen. Får fixa något som håller dem kvar. Han vill kanske inte ha dörrar där? Jag har inte behövt stänga dem ändå, men det kan ju behövas någon gång. Får se om Mulle Meck kan ordna något när han kommer hem från sitt resjobb:)


Idag har jag lovat E att åka till badhuset efter skolan. Så före detta hade jag tänkt hinna:


Klådbehandling.

Tömköra Vilda på åkern. Skall ut och sätta ut lite koner m.m

Kanske lite följa John med Marko och träna den lille att vänja sig vid spö/körpisken. Det är ju bra att han reagerar för spöet, (till skillnad från vissa andra;)) Men det är ju inget att hetsa upp sig för, så det får bli lite kli med pekpinnen idag:)


  


Tja och så får jag nog elda lite igen:)


Vad gäller läsplattorna så har jag efter lite forskning komit fram till att Sverige ligger i lä när det gäller prissättning på dessa. I USA kan man få en riktigt bra för under tusenlappen. Här kostar en liknande 2500 kr, bah! Funderar på att beställa från amerikat, men då blir det en massa tull också...fortsättning följer...


Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards