Sparvöga

Alla inlägg den 4 december 2010

Av Viveca - 4 december 2010 10:15

Gårdagens shopping, suck!

Började med att åka till Biltema då det inte verkade finnas någon spolarvätska i bilen jag lånat av min styvson. Min egen har gått i förtidspension, tror jag.


  


Sist jag lånade hans bil så fyllde jag på luft i däcken. Det var olika lufttryck i alla fyra, inte konstigt att jag vinglade fram längs vägen. Jag försedde även den lilla gröna Mazdan med en isskrapa. Kan vara bra att ha! Nu har han åtminstone fått på vinterdäck, men spolarvätska fanns det ingen.


Tyvärr hjälpte det inte att fylla på för det måste varit fruset någonstans, så jag fick stå ut med snömodd på rutan och risk att bli bländad. Jag hatar när det inte finns spolarvätska och är något av en spolarvätskemissbrukare.


Jag tog några djupa andetag och fortsatte till Hööks. Efter lite efterforskningar läs Goolglande) hade jag spanat in ett par nubuckstövlar med fårskinn i hela fotdelen, mmm, lät underbart.


Jag hittade dem med en gång. Rätt storlek, kände på lädret, mjukt och rejält. Kände inuti, ulligt och varmt. Stoppade i foten....Kunde inte få i foten. Detta sker då och då när Viveca ska prova skor. De gör skorna så förbaskat smala om ankeln så foten kan ej komma ner. Detta trots att en dragkedja gick hela vägen från skaftet till hälen. Attans fanns inte heller i en större storlek. Hade fått gå upp två storlekar då. Provade ett par liknande i konstläder och med teddy i hela skon. Kunde inte dra upp dragkedjan efter att jag faktiskt fått i foten.


Efter en hel del botaniserande i skohyllorna gav jag upp och åkte till Granngården. Det var min plan B. De brukar vara något dyrare, men så brukar de även ha Graningestövlar, vilka jag funderat på ett tag men aldrig tagit mig råd till.


Efter lika mycket suck och stön i Granngårdens butik, inser jag att inget passar. Graningestövlarna kunde de bara ta hem på beställning. Men jag vill ju prova först, annars kan jag ju lika gärna beställa på nätet. Jag vill klämma, känna och gå runt i ett par skor innan jag köper dem( speciellt med den prislappen). De hade Mounatain horse stövlar, men enbart i skaftvidd regular. Jag behöver viiiida. Det kunde de ta hem på beställning, men jag vill ju prova...suck.


Prövade till sist ett par thermostövlar vilka jag precis kunde knäppa översta karborrebandet på. Hööks modell fick jag inte på mig.


Det får väl bli de här suckade jag. 499 kr var väl ett jättebra pris, men inte kommer de hålla varken värme eller skick som ett par riktiga vinterstövlar...


Ps. Kom hem med en onödig sak till hästarna En sån här: http://www.hooks.se/Product.aspx?productid=710061 Ds


Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards