Sparvöga

Alla inlägg den 12 december 2010

Av Viveca - 12 december 2010 13:30

Hej alla!


Har dragit på mig en dunderförkylning med hög feber, yrsel och allt som hör till...

Jobbade fredagnatten och skulle jobbat i går natt, men fick till sist tag i någon som kunde ta den natten. Mats skötte de små kusarna hela dagen i går. Jag var beordrad att vara inne. Skönt för jag orkade inte så mycket mer. Fast jag fick allt lite hästabstinens. Fodrade dem i morse så nu har jag rått bot på abstinensen för en stund.


Här töade det i fredags, men igår kom ny snö och nu är det kallare igen.

Hoppas att jag snart är frisk, nu när vi börjat komma igång och träna igen.

I brist på kraft för sådana aktiviter så inspirerar jag mig lite med youtubeklipp i körningens tecken. Den ena hästen i första klippet är faktiskt väldigt lik Marko:)




 Och här en aktivitet för soffpotatisar som behöver få en nypa frisk luft;)


Och till sist lite fart och fläkt.  


Ser ut genom fönstret och konstaterar att det hade varit en perfekt dag för en snöig galopp, men men. Hoppas snön ligger kvar ett tag till. Får använda dagen till att förkovra mig lite inom körteori, och leta lite utrustning på nätet:)


Ha en bra dag alla!

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards