Sparvöga

Alla inlägg den 19 december 2010

Av Viveca - 19 december 2010 11:38

Hej på er!

Nu känner jag mig bättre. Ingen feber, dock nästäppa och huvudvärk till och från. Det är väl mina berömda bihålor som alltid skall krångla. Jag har cortsionnässpray att hämta ut på apoteket, men har jag gjort det? Nej! Katterna behöver avmaskas också, så på måndag måste jag till Apoteket. Hatar att gå i affärer nu förtiden.


Mats har åkt på samma skit så han ligger pall i sängen idag.


Har inte köpt en enda julklapp. Hade tänkt att göra det denna vecka, men orkade inte med feber. Ändå har jag ju möjlighet att slippa trängas med alla andra på eftermiddagarna i affärerna. Nu får det bli på måndag eller torsdag, puh.


Barnen är hos sina andra föräldrar över jul så egentligen kan jag vänta till mellandagsrean...


Vilda har inte hostat alls sedan jag började ge hö igen. Dock har jag inte ridit henne, så helt säker är jag inte. Det töade häromdagen och sedan har det frusit på samt snöat ovanpå detta. Det går knappt att ta sig fram till fots. Ev. är det något bättre i skogen om man kan ta sig dit vill säga.


Fick ett fint och rörande julkort av Markos uppfödare. Mannen gick bort i oktober. Jag skickade ett brev med litet foton och info om hur det gick för Marko i november. Visste att mannen var mycket sjuk, men inte att han redan hade gått bort. Frun är gammal och när de fick reda på att maken var svårt sjuk började de sälja av alla hästar. Hon klarar inte att ta hand om dem själv. Kvar är nu ett sto på 21 år som skall avlivas, då hon bott hos dem hela livet och gått som avelssto. Kvar är även hennes hingstföl Balder, helbror till Marko. Även han avlivas om ingen köpare dyker upp innan den 19:e januari.

Annons

 

Det saknas tyvärr bild på honom, men kan tänka mig att han liknar Marko. Har inte sett fölen sedan i somras, så jag kommer inte riktigt ihåg.

  


Här en bild på Marko från i somras, hemma hos uppfödaren. (obs! inte till salu;))

 

Har vädjat till alla på facebook som kan tänkas vara intresserade. Hoppas nu att någon nappar. Det känns så oerhört tragiskt och orättvist om han skall behöva sluta sitt lilla liv.

 

Skriv gärna en rad i kommentaren om du eller någon annan är intresserad. Jag hoppas att någon nappar.

 

Är han lik Marko i lynnet så får vederbörande en fantastiskt fin häst på alla sätt.

 


Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Skapa flashcards