Sparvöga

Direktlänk till inlägg 27 december 2010

Söndagstur...

Av Viveca - 27 december 2010 17:19

Sitter och slappar framför datorn efter en relativ hektisk jobbnatt. Kul när det är litet mer att göra på jobbet. Vi var två i natt så det gick som smort och natten gick fort. Kanske kunde jag tagit det mer lugnt under dagen dock, men då hade jag missat vår sköna ridtur/skidtur med Anna på Sessan, Maria på skidor med kameran i högsta hugg;) och jag på Vilda.


  


Efter ridturen slängde jag och Mats upp 30 balar hö på loftet, sen var jag mör;)


Vilda hostade ett par gånger i början på ridturen igår och var ganska andfådd efter möte i skogen med en traktor vars förare inte riktigt kunde bestämma sig åt vilket håll han skulle, eller så ville han reta oss? Andfåddheten gick snabbt över så jag antar att det var en del stressrelaterat.


Det blev en lång tur i mina och Vildas mått mätt;) Maria kämpade tappert på med skidorna, trots förkylning. Vilda kämpade tappert på i djupsnö och på isiga vägar.


  


I en riktigt isig och brant backe, gick hon lite för långt ut till kanten och frambenen försvann djupt ner i diket. Min lilla coola ponny tog det med ro och jag fick henne att backa upp igen försiktigt, trots att hon hade snö upp till halsen. Där fick jag mitt hjärta i halsgropen. Jag fick sitta av och leda lilla "Bambi på hal is". Hon gick så fint, och försiktigt efter mig i snökanten och nedanför backen fortsatte vi ridturen.


  


   


   

Så fina   


    

Så här glad blir man av en skön ridtur med trevligt sällskap


  

Här övar Vilda lite "Piff" eller är det "Puff" helt på eget initiativ;))

 

Igår kväll var Vilda trött. Hon stod och halvsov i uteboxen och såg helt färdig, men mjuk och mild ut:)


Själv höll jag på att nicka till på väg hem från jobbet i morse flera gånger, puh. Somnade som en stock. Idag blir det bara att göra det absolut nödvändigaste...

Ha en bra dag/kväll alla!

 
 
Kicki

Kicki

27 december 2010 20:19

såg ju riktigt mysigt ut i snön! jag ska nog försöka ge mig ut på en liten tur imorgon, om det inte är skitväder =)
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Viveca

27 december 2010 21:22

Mysigt var det. Ta du en tur i morgon. Här har det varit fint väder de senaste dagarna om än ganska kallt. I lördags hade vi -25 på natten. I går var det lite mildare runt -10 och lätt snöfall på kvällen:)

 
Stina

Stina

27 december 2010 20:51

Vad härligt det där såg ut, underbar ridtur i snön. Jag blir ju riktigt sugen på att köra igång efter julvilan igen !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Viveca

27 december 2010 21:20

Riktigt härligt. Hoppas på fler turer med skidburna och hästburna grannar. Ibland lite svårt att få ihop en dag då alla kan. Men vi siktar på att få ihop ett större gäng någon dag:) Roligt att inspirera, tycker att jag själv mest har blivit inspirerad av andra ett bra tag:)

 
Ann

Ann

28 december 2010 00:06

Ser så mysigt ut att rida i snön!
Längesedan sist för en annan.
Tänk att är det varmare än -10 så känns det varmt! :)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Viveca

28 december 2010 09:48

Ja det är riktigt mysigt och roligt med sällskap:) Ja man vänjer sig snabbt vid kylan;)

 
Ingen bild

Anna

28 december 2010 14:46

Ja det var verkligen en lyckad ridtur, och kul att maria följde med, och tog så fina kort om inte annat!! kram kram

Viveca

28 december 2010 16:53

Det var jätteroligt:)Kul att få sällskap av er båda två:)Kram!

 
Ingen bild

Bea

30 december 2010 23:20

Underbara vinterbilder!!!
Gott Nytt År, Viveca! ;)

Viveca

31 december 2010 10:15

Ja de är fina:) Maria är duktig på att fota:) Gott nytt år på dig med:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viveca - 11 juli 2017 16:08

Anekdotisk bevisföring är något som används allt flitigare på diskussionsforum. Det kan handla om rasism, antiabortpropaganda, antivaccinationskampanjer m.m.   Till skillnad från vetenskaplig evidens handlar bevisen om något som personen i fråga ...

Av Viveca - 27 februari 2017 14:30

Första förlossningspraktiken är nu avslutad.   Tjugofyra förlossningar har jag nu i bagaget. Endast en av dem avslutades med sugklocka, övriga har varit normala, vaginala förlossningar. Trots sömnbrist, späckat schema med en hel del vanligt plu...

Av Viveca - 8 januari 2017 12:51

Tredje veckan av VFU på förlossningen är gjord och jag har bistått vid nio förlossningar. Det är fantatstiskt att få vara med i ett så viktigt ögonblick i kvinnors och pars liv.   Många lärdomar har jag fått med mig och mycket har jag kvar att ...

Av Viveca - 4 december 2016 11:10


    Det är två veckor kvar till praktik. Första perioden börjar med Förlossningskonst I i 8 veckor. Därmed startar även jakten på de 50 förlossningarna som skall vara avklarade innan examen.   Före dess är det en hel del studieuppgifter som ...

Av Viveca - 4 december 2016 00:27

Ja, kanske... Mitt nya liv som student har pågått i några månader nu. Inser att det bara är drygt ett år tills jag är färdig barnmorska. Ända sedan jag väntade A dvs 24 år sedan bestämde jag mig. Sedan jag skilde mig och flyttade lite längre bort fr...

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Skapa flashcards