Sparvöga

Alla inlägg den 4 april 2010

Av Viveca - 4 april 2010 20:41

Hej alla!

Det har varit en hektisk helg. På torsdagen började jag packa och röja inför visning och kommande flytt. Började putsa fönstren då de som skulle titta på vårt hus till helgen ringde. De skulle komma på fredag istället, hjälp hela huset var upp och nervänt. Detta resulterade i att jag var uppe och städadet till kl 04 på morgonen. Gick upp kl 08 och fortsatte. De kom vid 14-tiden på fredagen och verkade ganska intresserade:)


Sedan iväg till stallet och så hann jag sova en timme innan jobbet. På jobbet var det hektiskt så jag sov länge på lördagen. M fick mig trots att det var ont om tid och att jag var dödstrött att ta en liten sväng i paddocken innan det var dags för jobb igen.


Ett litet skutt blev det. Det tyckte hon var roligt och jag med:)



Vilda var allt lite seg. Paddocken lutar svagt åt ena hållet och "uppför" var det väääldigt jobbigt att trava. Till sist ställde hon sig vid husse och körde in huvudet under hans arm för att vi skulle förbarma oss över den stckars vårtrötta hästen;)


Hon är väldigt trött nu och fäller mycket. Men hon har blivit väldigt kelig och njuter av ompyssling som aldrig förr. Tror att pälskammen har en stor del i detta.


Imorgon blir det ridträning, men vi får nog ta det litet lugnt. Tyvärr jobbar M så det blir nog ingen film eller bilder.

Ha det bra alla!

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Skapa flashcards