Sparvöga

Alla inlägg den 30 maj 2010

Av Viveca - 30 maj 2010 15:16

Igår blev det lite träning löst i "rundpaddocken".

Till en början skulle staketet undersökas noggrannt, sedan skulle det kollas om det fanns något ätbart. Jodå, några maskrosblad som satt sig i gruset fanns det allt. Försökte få henne på volten runt mig, men lyckades bara en liten stund innan hon antingen ställde sig vid utgången eller gick in till mig i mitten. Felplacerad var jag förmodligen. Vi körde lite följa John istället, både i skritt och trav, mellan koner och på volterna. Sedan lite sidvärtesförflyttningar, och framdelsvändningar. Allt går mycket bättre i vänster varv, försökte därför jobba mycket i höger varv och avsluta från vänster för att slutet skulle vara lyckat. Bugningarna gick det sådär med. Använde knäckebröd och då fattade hon inte riktigt var godiset var så hon lyfte på frambenet istället;)


Lite påstridig var hon ett par gånger när hon upptäckte att jag hade godis, men hon gav sig med en gång. Så jag tror inte det blir några större problem i framtiden. Poletten har nog trillat ned för oss båda.


I natt skall hon få komma in i stallet eftersom det faktiskt kan vara det proteinrika gräset som ställer till det med eksemen. Då blir det färre timmar med bete. Prövar detta en tid. Egentligen skulle jag ha låtit henne gått bara ett par timmar om dagen på det sprirande gräset och sedan ökat tiden, men det är lätt att vara efterklok och att stalla in en häst mer tid än nödvändigt känns ju inte bra det heller. Hoppas att jag kommer på det ultimata till nästa vår.


Ha en bra lördag alla! Nu ska jag fixa några saker inför husbesiktningen imorgon:)


  

Bebis-Vilda <3

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards