Sparvöga

Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

God morgon eller "medda, medda"!

Av Viveca - 27 januari 2011 15:10

Sitter i pyjamas och njuter av en kopp kaffe och en chokladpralin efter frukost. Har jobbat i natt. Väcktes av flygfraktbudet som när jag väl fattat att det knackade på dörren, satt i bilen och pratade i telefon. Han verkade inte se att jag stod huttrande på trappan med dörren öppen. Äsch tycker det är riktigt töntigt med budande av bläckpatroner varje gång och var hittade jag patronerna? Jo, i brevlådan, alltså hade han inte behövt väcka mig. Hört talas om posten?


Känns amerikanskt på något sätt med budbilar till privatpersoner. Som något hämtat ur Desperate Housewives. Men jag bor inte på Wisteria lane, långt ifrån.

Ändå räknar de kallt med att någon är hemma kl 13,45 mitt i veckan.


Det finns många trender nu som påminner om den amerikanska hemmafrudrömmen. Rosa cupcakes skall det vara. Det funkar inte med de gulbruna muffinsen längre. Det skall vara rysch, pysch, spetsar och mycket rosa, men ändå gärna vita hem eller förlåt "white homes".


Stadsmänniskor som knappt satt sin fot i ett sugande lerhål springer runt med gröna gummistövlar, av rätt märke så klart. Mina skitiga Tretornstövlar skulle nog inte platsa, men rätt färg har de i alla fall. Allt är charmigt i lagom dos. Det blir gärna lite för mycket bara. Hade en eller kanske tio köpt hela konceptet så hade det ju varit lite unikt. Men så är inte fallet. Det blir som vanligt ett stilpaket som många tjänar pengar på. Ren kommers alltså, vilket mest är sorgligt oavsett hur gulligt det än är med spetsförkläde till jeans och gummistövlar.


Kanske står hemmafruarna snart där med mannens lunchlåda i ena handen och en näsduk i andra för att ge mannen sista touchen innan han åker iväg och tjänar grymma pengar. För någon måste ju vara hemma för att ta emot de budade paketen.


En liten utsvävning bara;)


Igår fick jag en överraskning av Mats:

  

Rosor och choklad.

 

Detta för att jag har slutat röka, men trots att jag blev jätteglad, så tyckte jag nog att det var litet för tidigt att ropa hej. Men idag är tredje dagen utan cigaretter. På fredag skall jag halvera plåstren (skall man inte göra egentligen, för då säljer tillverkarna färre plåster;)) och den 1/2 blir sista dagen med plåster om de inte ramlar av eller något annat inträffar. Ett plåsterpaket bör räcka. Hålla på vecka ut och vecka in ser jag ingen anledning att göra.


Hästarna mumsar fortfarande på sitt lunchhö sedan kl 14. Har märkt att Vilda är lugnare i matsituationer nu. Det går inte att hetsäta det grova hösilaget.


Men det är ju alltid godast att äta direkt ur gottepåsen:

      

 

  

Höhögarna kan funka att gömma sig bakom när man lurar på så kvicka byten som bajsbollar;)


Ha en bra dag alla!


 
 
Ann

Ann

27 januari 2011 16:56

Hejja hejja!
Du är jätteduktig som slutar röka!
Go go go! :)
Det gjorde jag för ca 18 år sedan, rökte 1 paket/dag från jag var 14år-20år ungefär... sen kom jag på att det var rätt dumt..!

Och det där med handtag på stora plastbalar var inte alls dum!:)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Viveca

27 januari 2011 22:41

Tack Ann!
Som sagt har gjort det förut och varför var jag så dum att börja efter nio års rökfrihet? Började också som 14-åring och slutade vid 21 resp 25 i samband med mina graviditeter.

Vi borde uppfinna något som passar oss kvinnor som ofta är något mindre än männen. Vi behöver väl inte vara så duktiga att vi bryter sönder våra kroppar helt för att sköta de fyrbenta?

 
Stina

Stina

28 januari 2011 08:35

Jag har en bekant som varje morgon går upp extra tidigt och brer mackor till maken som han ska ha med sig till jobbet innan hon själv åker till sitt jobb ... naturligtsvis skyndar hon sig hem sen för att laga mat och göra iordning matlåda till maken på kvällen och se till att han har renta, strukna kläder till dagen därpå ...

Finns det något mer oattraktivt än en man som inte klarar sig själv undrar jag ???

http://billiejean.bloggplatsen.se

Viveca

28 januari 2011 14:39

Låter inget vidare. Curla männen också, fy!
Oattraktivt är rätta ordet. Nästan äcklande med jättebebisar till män. De som bara sätter sig på rumpan och blir serverade och knappt kan torka sig i rumpan själva är inga riktiga män. Känner till några sådana och förundras varje gång jag ser fenomenet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viveca - 11 juli 2017 16:08

Anekdotisk bevisföring är något som används allt flitigare på diskussionsforum. Det kan handla om rasism, antiabortpropaganda, antivaccinationskampanjer m.m.   Till skillnad från vetenskaplig evidens handlar bevisen om något som personen i fråga ...

Av Viveca - 27 februari 2017 14:30

Första förlossningspraktiken är nu avslutad.   Tjugofyra förlossningar har jag nu i bagaget. Endast en av dem avslutades med sugklocka, övriga har varit normala, vaginala förlossningar. Trots sömnbrist, späckat schema med en hel del vanligt plu...

Av Viveca - 8 januari 2017 12:51

Tredje veckan av VFU på förlossningen är gjord och jag har bistått vid nio förlossningar. Det är fantatstiskt att få vara med i ett så viktigt ögonblick i kvinnors och pars liv.   Många lärdomar har jag fått med mig och mycket har jag kvar att ...

Av Viveca - 4 december 2016 11:10


    Det är två veckor kvar till praktik. Första perioden börjar med Förlossningskonst I i 8 veckor. Därmed startar även jakten på de 50 förlossningarna som skall vara avklarade innan examen.   Före dess är det en hel del studieuppgifter som ...

Av Viveca - 4 december 2016 00:27

Ja, kanske... Mitt nya liv som student har pågått i några månader nu. Inser att det bara är drygt ett år tills jag är färdig barnmorska. Ända sedan jag väntade A dvs 24 år sedan bestämde jag mig. Sedan jag skilde mig och flyttade lite längre bort fr...

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards