Sparvöga

Alla inlägg den 15 juni 2011

AJ!

Av Viveca - 15 juni 2011 13:21

Förmiddagen har gått åt till att besöka vårdcentralen och sedan sjukhuset för röntgen av min hand/handled. Detta efter att Vilda visat sin sura sida igår kväll. Skulle bara fixa till benbandet till täcket. Brukar vänta med sådant när hon äter pga hennes matagressioner, men slarvade med mina egna principer och passade på när hon slurpade i spannen. PANG! En kospark, med tillhörande tjut. Den träffade högerhandens tumme, pekfinger och långfinger samt höger knä. AJ! Var allt jag klämde fram. Knogarna är svullna samt handleden. Rörligheten är nedsatt och jag kan inte lyfta mer än ett halvkilo ungefär.


Röntgen visade dock inga skelettskador. Om de inte blandat ihop mig med någon annan för de velade flera gånger med mitt personnummer...


Det läker väl av sig själv, hoppas jag. Förmodligen har ledbanden fått sig en törn då fingrarna böjdes för kraftigt bakåt av smällen.


Jag hade planer för båda hästarna idag, men de får gå i hagen idag. Prövar imorgon istället.


Gårdagen bestod annars i skolavslutning. Mats tvillingar gick ur nian och E slutade sjuan.

 

 

Det var en långrandig tillställning, men barnen var duktiga både på att hålla tal och att sjunga. Synd bara att ljudet var så dåligt och att rektorn höll ett alldeles för långt och intetsägande tal.


E kommer att flytta till pappa efter sommarlovet och gå i en annan och förhoppningsvis bättre skola. För övrigt min gamla högstadieskola. Jag hoppas att det blir bra för henne. Jag kommer att sakna henne och det känns konstigt att inte ha några barn hemme. Mats barn är inte här särskilt ofta heller. Det känns väldigt underligt att vara "barnlösa".


Innan kosparken hann jag rensa lite i grönsakslandet. Tyvärr har sniglarna ätit på rädisorna och morötterna ser klena ut. Men potäterna tar sig:)



    Här en mer välkommen gäst än sniglarna

  Lite luktärter m.m

 

Nej, ska fylla på vatten till surfia och hennes skyddsling. Sedan skall jag kolla om vårt lokala "Ullared" fått in några örter att sätta i grönsakslandet:)

Ha en bra dag!

 

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Skapa flashcards