Sparvöga

Alla inlägg den 3 juli 2011

Av Viveca - 3 juli 2011 10:10

Ska försöka mig på ett inlägg. Det blir långt mellan dem nu.


Jag har tappat sugen lite efter min vurpa förra veckan. Min kropp är stel och ömmar, min ena hand är fortfarande öm och svullen. Inga barn har varit här det senaste. De har fullt upp med sommarjobb, hälsa på släktingar och åka på musikfestivaler.


Mats jobbar och sliter. Jag gillar att vara ensam. Det är en av fördelarna att jobba natt. Att vara helt själv med sin kopp kaffe, eller hästpyssel eller annat när de andra är i skolan och på jobbet. Men nu var jag hemma från jobbet både på måndagen och tisdagen och skall jobba först inatt.


Hemma får jag ingenting gjort. Jag blir bara rastlös. Jag tittar till mina små hästvänner flera gånger per dag, och pysslar om dem i hagen men har ändå dåligt samvete för att vi inte hittat på något på en hel vecka. En del av mig vill ta en ridtur på Vilda både för min och för hennes skull, men så är jag rädd att hon skall dra till axeln och handen innan jag skall jobba igen.


Hästarna skulle behöva få ordentliga genomborstningar och byta täcken. Mats skall hjälpa mig att ta in dem, eftersom de tar det lugnare om vi tar båda på en gång, men han har jobbat sent varje kväll och hela helgen. Imorse skulle vi ta in dem men då började det ösregna, vilket gjorde att det kändes lite lätt meningslöst.


I eftermiddag skall de in oavsett väder.


Här hemma ser det ut som ett bombnedslag kanske skulle jag ta tag i det? Hittade en påbörjad roman igår kväll, kanske skulle jag skriva när jag ändå inte får något gjort?


Nu har jag bara tre nätter kvar innan semester.


Planen för idag får bli att sätta igång tvätt- och diskmaskin. Skriva en stund. Fylla på vatten åt kusarna. Fikapaus, vattna blommor. Plocka och börja städa. Sedan är det nog dags att ta in hästarna, hoppas jag. Får se om planen håller;)


Nästa vecka får vi besök igen. Denna gången av min moster, en kusin och kusinbarn. Det skall bli trevligt och ännu en anledning till att få städat.


  

Hjälpte grannen att ta in hennes lilla Puma ett par kvällar. Så söt

  Passade på att hälsa på skogstrollens mammor   En Vilda i miniatyr       Hästarna har fått nya kompisar i sommarhagen. Kattgrannar som flockas varje kväll runt hagen och vissa modiga individer går in i hagen.   Trotsade tyngdlagen igår och lyfte tornet på plats. Nu kan inte katterna använda det som pall för att nå upp till köksfönstret och krafsa på rutan:) Sofia njuter i skuggan.


Ha en bra dag alla!



Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Skapa flashcards