Sparvöga

Alla inlägg den 26 september 2011

Av Viveca - 26 september 2011 20:12

Det regnar och är dystert mörkt ute.

Har köpt mig en godispåse som tröst. Hästarna är nattade redan. De hade sökt skydd i sin box. Varje kväll får de lite hö och sin eksem- respektive bantningsblandning. Då passar matte på att stänga till de stora hagarna. Hagen vid boxen är ganska mager och mycket är nedbetat. Tyvärr börjar den också bli lite väl geggig. Tänk om det kunde sluta regna. Helgen har dock varit helt ok. Marko och Vilda fick sig en tur ihop i lördags när min dotter A var här. Marko var dödstrött efteråt trots att vi tog den lilla turen på knappa timmen. Många intryck för en liten hjärna.


Jag kämpar med att vända och torka det våta hösilaget för att det skall hålla lite längre. Måste komma på något bättre sätt. Kan ju inte köpa och slänga...

Har en idé...


Planeringen för vinterfodringen pågår för fullt i min lilla hjärna. Jag tror det blir sådana här http://www.caisasshop.se/hastsmhnsmamaskigahonat-c-61_58.html


Om det fungerar med sk. begränsad fri tillgång så är det toppen. Men jag har inga som helst falska förhoppningar när det gäller matvraken. Däremot är det bra om givorna räcker lite längre och jag kan ju successivt se om det går att pröva med mat tillgängligt hela dygnet. Främst är jag intresserad av att få ned ättakten för Vildas del. Hoppas att hon inte är lika flink i att förstöra nätet som hon var med gräsreduceraren.


Det börjar även närma sig beställning av bootsen.


Dessutom skall jag införskaffa en pad som lyfter eller snarare fyller upp under bakvalvet på Vildas sadel. Hon har dåligt med ryggmuskler och har alltid haft, men nu sitter sadeln fint över manken men glappar bak när jag spänner sadelgjorden. När jag väl sitter på den så trycks den ned, men lite mer fyllning vill jag ha så den inte kippar. Funderar på en sådan här: http://www.lyckasridsport.se/gelpad-som-hojer-sadeln-bak-p-227-c-200.aspx Någon som provat eller hört något om den? Hon ändrar sig så mycket i kroppen och förhoppningsvis ännu mer ( åt rätt håll) så en ny sadel vill jag avvakta med. Ryggmusklerna får vi fortsätta jobba på med tömkörning och så småningom körning. Den bomlösa har tjockare paneler i bakkant än fram och sitter därför kanon på henne fortfarande i och med att den även formar sig efter hästen. Den använder jag dock inte så mycket vid uteritter, men skall ta mig i kragen då det är bra balansträning för mig.

    Det var mina planer det.

Vilka är dina?



  



Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2011 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Skapa flashcards