Sparvöga

Alla inlägg den 9 juni 2011

Av Viveca - 9 juni 2011 10:23

Hej alla!

Nu börjar jag komma ikapp här hemma efter resan.


I helgen gjorde vi rent brunn och filter. Ny sand i brunnen och nya filtermassor medförde att vattnet nu smakar vatten inte järn och att man inte blir missfärgad. Solen och värmen i utlandet fällde ut järnet i min hud och jag blev förutom rosa även orange på vissa ställen, blä.


       


     

Allt klär en skönhet;)

  

Det här var mitt jobb, men jag skänkte bort det med varm hand när jag insåg att brunnen var 11 ringar djup, vid fem ringar tyckte jag det kändes ok att krypa ner i hålet, men 11 nej då kom klaustrofobirädlsan över mig.

  Tur att man har god hjälp av vår "dräng" J:)

  Hästarna lade ihop två och två. Fyrhjuling+människor på en grön äng= ny hage. Fast de är faktiskt ganska värdelösa på matte;) Så trots gnäggande uppmaningar att släppa ut dem i det väldigt kraftiga betet så fick det vara. Det är inte ens vår mark;)

   

Här är vår orangefärgade dusch som jag rengör till vitglänsande ungefär en gång i månaden samt ett nytt och ett gammalt dricksglas. Nu skall nytt porslin införskaffas. Toaletter, tvättställ och dusch skall rengöras och jag hoppas att inte behöva göra det lika ofta i fortsättningen.

På måndagen blev det då betessläpp. Vilda utan munkorg då hon snabbt listade ut hur man demolerar den genom att sätta hoven på och dra. Här är dock betet hyfsat magert. Vi har även fått låna lite mer mark där det nu verkat väldigt kraftigt så vi håller på det tills senare i sommar/höst då energin i gräset avtagit något.

  Hade väntat mig lite bus och spring men de körde bara ned mularna i det gröna...

  Fast så fick Vilda sig ett litet lyckorus som varade i någon minut...

  

Hon försökte få igång Marko utan att lyckas...

  

..trots att hon visade sina snyggaste rörelser;)

  

Trädgården lämnades med flera växter i spillror;)

 

Fast vinbärsbuskarna behövde ansas lite och de tar sig säkert igen...

Jag fortsätter forskandet när det gäller eksemen.

Här är en intressant länk:

Fjällterapueten

Ha en bra dag alla!


 


Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards