Sparvöga

Alla inlägg den 5 augusti 2011

Av Viveca - 5 augusti 2011 23:51

Testar att blogga med mobilen. Så det kan bli lite konstigt.Tog in hästarna för att få rent dem ordemtligt. Svampade av Marko. Han var ganska skeptisk mot slangen. Ska börja träna på att duscha igen. Båda behöver lära sig det. Passade på att öva på att gå sakta genom öppningen i hagen. Det gick ganska bra men rumpan vill han gärna få igenom så fort som möjlgt. Det är A och O att de kan ta det lugnt när man skall in och ut ur hagen anser jag. Han har blivit sämre på detta i sommarhagen. När vi skulle in i hagen igen gick det redan bättre. Han kämpar mellan att viljan vara till lags och sin rädsla. Det är lättare att öva när även Vilda skall ut eller in annars förstör hon genom att försöka rymma.I förrgår lyckades hon sticka ut trots att jag hade med mig A till hjälp. Hon blev fövarnad att Vilda ärsnabb som en vessla. Marko tog ett skutt genom öppningen och svisch så sprang Vilda förbi en snopen A. Över vägen och till närmsta gröna äng där hon galopperade nöjt en stund för att sedan köra ner huvudet och äta. Stackars Marko fick vackert vända in i hagen igen. Med Markos grimma gick vi bort mot en misstänksam liten dam. Hon hade total koll på oss. Efter en stund kunde jag sätta mig på huk ganska nära henne utan att hon sprang iväg. Ville ju inte ha ut henne på vägarna. Efter en stunds pratande fiskade jag upp en godisbit ur fickan. Jo hon ville nog ha den även om hon var lite tveksam. En godisbit till och lite kli senare så var grimman på plats. Så fick hon belöning för hysset med...Idag fick jag tyvärr stänsla bort lite goda buskar i hagen eftersom båda kliat av sig en del man och Marko har fått små sår bakom öronen.Nej nu måste jag sova. Imorgon är det sommarpremiering här på ön. Hoppas kunna ta lite fina bilder på alla fina hästar. Ha en skön natt alla!

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards