Sparvöga

Alla inlägg den 9 augusti 2011

Av Viveca - 9 augusti 2011 02:51

Jobbar näst sista natten innan semester. Natten började med en rivstart.


Det är rörigt överallt och det börjar verkligen märkas att det varit sommar och brist på personal. Det skall bli skönt att ha semester och komma tillbaka när lugnet sänkt sig och rutinerna börjat fungera igen.


Premieringen i Henån var rolig att se. Där var många fina hästar. Tyvärr missade jag den första timmen då Shetlandsponnier m.fl visades.


Nordsvenskarna är de som drar mest publik och de är flest. Jag tog många bilder och hjälpte en äldre herre att fylla i poängen och hålla reda på vilken häst som var vilken. Men själv fyllde jag tyvärr inte i något i mitt program. Trodde väl att jag skulle komma ihåg. Hur jag nu kunde tro det? Ett glapp i självkännedomen?


Den som fick högst poäng fick i alla fall 44 sådana. Flera av stona blev diplomston. Jag blev faktiskt lite insprirerad. Kanske hade det varit roligt att anmäla mina nästa år även om de är lite "äldre";) Vilda har dock ingen stam, men det kan jag ju fixa. Har lite information om hennes bakgrund, men har inte tagit tag i detta fortfarande. Marko är utåttåad, men men. Det tål att tänkas på.


Här kommer några av bilderna i alla fall:

     

Avslutar med en bild på min troligtvis första upplevelse från hästryggen.

  Med på bilden är min moster och min mormor. Hästen hette tydligen Bolla...

Året var 1973, då var jag två år...nu kan ni sluta räkna;)

Ha en bra morgondag alla, för det är väl bara jag som är vaken nu;)


Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Skapa flashcards