Sparvöga

Direktlänk till inlägg 11 januari 2012

Underbart väder idag...

Av Viveca - 11 januari 2012 13:42

Helst skulle jag velat ta en ridtur, men det är svårt att komma iväg på dagarna när jag är själv hemma med Doris.


Idag har den lilla bushunden blivit vaccinerad. Då skall man ta det lugnt, men hur man gör det har hon inte riktigt fattat. Tog därför en promenad något längre än vi tidigare har tagit.


 

Först en visit hos hästarna...

 

Morot är mums...


 

Kan jag få kicket?...Vadå!?

 

Doris håller sig på behörigt avstånd...

 

Men de fyrbenta är allt ganska intresserade av varandra...

 

Allt måste undersökas...

   

Väl hemma igen, en liten sväng på rid-"Agility-banan...

 

Är det rätt såhär?

     

Tjoho!

 


Nu sover den lilla. Precis som planerat. Idag skall julen ut och rövarkulan måste städas.


Ha en underbar dag alla!

 
 
Kicki

Kicki

12 januari 2012 19:50

hihi det var mig en söt tröja grynet har fått!

http://kaa.bloggplatsen.se

Viveca

12 januari 2012 19:55

49 riksdaler på Hööks. Köpte den när vi bestämt för Doris. Den var gigantisk när hon kom till oss. Nu är regntäcket som ett korvskinn och kardborren lossar hela tiden så det fick bli tröjan. Nu har dessutom det nya regntäcket från kommit. Det är väldigt stort men hon växer nog snart i det med:)

 
ubitt

ubitt

13 januari 2012 13:16

Underbar liten tidstjuv det där, och så söt i sin tröja!
Ja att ha valp måste nästan vara som att ha småbarn, med undantaget för att en baby kanske sover litet mer än en valp...?

http://alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se

Viveca

13 januari 2012 16:53

En bebis tuggar inte heller på allt den inte får;) Äter inte kattbajs eller hästbajs heller och är till en början där man lämnar vederbörande;) Det är jättekul och nu börjar vi få lite rutiner.

 
Kim

Kim

15 januari 2012 12:23

Så söt hon är!
Det syns att hon växer!
Ja bebisar av alla slag tar sin tid.
En jobbig men helt underbar tid ;)

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Viveca

15 januari 2012 17:34

Ja hon är söt som sagt:) Alldeles nyss blev jag faktiskt riktigt arg på henne. Hon var tyst som en mus (ett säkert tecken på att hon gör något hon vet att hon inte får) Mina LP-skivor var tuggade på....snabb som en vessla, men nu ligger hon och tuggar på sitt ben...

 
Ann

Ann

15 januari 2012 21:05

Hon är för söt!
Ska du köra lite agillity med henne sen?
Det är så kul!

kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Viveca

16 januari 2012 09:27

Jag vet inte ännu, men jag tror det skulle passa henne. På söndag skall vi på valpkurs. Det skall bli spännande.

Om vi inte kommer delta i organsiserad agility eller annan träning/tävling så blir det säkert en hel del hemmasnickrat som vanligt:) Tycker ju det är roligt att träna mina djur oavsett.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viveca - 11 juli 2017 16:08

Anekdotisk bevisföring är något som används allt flitigare på diskussionsforum. Det kan handla om rasism, antiabortpropaganda, antivaccinationskampanjer m.m.   Till skillnad från vetenskaplig evidens handlar bevisen om något som personen i fråga ...

Av Viveca - 27 februari 2017 14:30

Första förlossningspraktiken är nu avslutad.   Tjugofyra förlossningar har jag nu i bagaget. Endast en av dem avslutades med sugklocka, övriga har varit normala, vaginala förlossningar. Trots sömnbrist, späckat schema med en hel del vanligt plu...

Av Viveca - 8 januari 2017 12:51

Tredje veckan av VFU på förlossningen är gjord och jag har bistått vid nio förlossningar. Det är fantatstiskt att få vara med i ett så viktigt ögonblick i kvinnors och pars liv.   Många lärdomar har jag fått med mig och mycket har jag kvar att ...

Av Viveca - 4 december 2016 11:10


    Det är två veckor kvar till praktik. Första perioden börjar med Förlossningskonst I i 8 veckor. Därmed startar även jakten på de 50 förlossningarna som skall vara avklarade innan examen.   Före dess är det en hel del studieuppgifter som ...

Av Viveca - 4 december 2016 00:27

Ja, kanske... Mitt nya liv som student har pågått i några månader nu. Inser att det bara är drygt ett år tills jag är färdig barnmorska. Ända sedan jag väntade A dvs 24 år sedan bestämde jag mig. Sedan jag skilde mig och flyttade lite längre bort fr...

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards