Sparvöga

Alla inlägg den 6 februari 2012

Av Viveca - 6 februari 2012 11:46

Veckan som gått har varit ganska lugn...

men ändå kommer jag tänka på Murphys lag...eftersom jag bara har skitsaker att gnälla om. För även om jag är ganska glad och nöjd med tillvaron just nu så är det liiite skönt att gnälla...


Bilen fick för sig att tända oljetryckslampan på väg till jobbet häromkvällen...Behöver jag säga att jag bokat besiktningstid på onsdag.

Självklart skall den krångla då.

Dessutom har liten monsterhund tuggat sönder bilbältet på passagerarsidan. Det gick på några sekunder och detta när vi var på väg till Göteborg. Jag satt i telefon samtidigt som jag försökte lugna hunden genom att försöka få igång bilstereon (idioti eller simultanfömåga, välj själva).


Mats hade bytt kamremmen på bilen och lossat batteriet. Stereon ville att jag skulle knappa in en kod. Den där koden som låg på ett bra ställe inne i huset.


Tja, jag trodde jag visste på ett ungefär vilken koden var. Efter tre försök visade displayen "OFF". Trodde att det bara var att lossa batteriet igen och få tre nya försök, men se den gubben gick inte.


På jobbet blev jag utslängd ur det nya journalsystemet för att jag gjort tre felaktiga inloggningsförsök, trots att jag bara försökt en gång (tror jag  ). Veckan innan hände samma sak i schemaprogrammet.


Är det bara otur eller är den begynnande demensen i ett galopperande skede?


Det blir till att köpa nytt bilbälte och lämna stereon till Volvo (helt i onödan och säkert för dyra pengar). Vad göra med Doris? Hoppas sylarna till tänder ramlar ut snart. Det är inte första bältet som är snittat...

Doris "Karloff" ...och fröken matvrak...

Ha en bra dag alla!

  

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Skapa flashcards